המדריך המלא לשיווק מאמני כושר

המדריך המלא לשיווק מאמני כושר

אני אתחיל בעקרונות החשובים ביותר שאתם צריכים להבין, ואמשיך בפרטים יותר ספציפיים.

1. חייב לשלב פרסום אורגני + פרסום ממומן.

פרסום אורגני – העלאת תכנים ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, יוטיוב) + באפיקים נוספים כמו רשימת תפוצה וקבוצות וואצאפ. 
פרסום אורגני זה השקעה לטווח ארוך ולא הייתי מצפה לתוצאות בחודשים הראשונים.

פרסום ממומן – אנחנו משלמים כסף על חשיפה בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן לקבל לידים כבר מהיום הראשון שהמודעה עולה. 
חשוב מאוד ללמוד את התחום לעומק ולעשות את זה באופן מבוקר לפני שאנחנו מוציאים כסף על פרסום.

לא חייב להתחיל עם פרסום ממומן ברגע שאתם מסיימים קורס מאמני כושר… אבל בהמשך, כשתרגישו מוכנים – חובה לשלב אורגני עם ממומן, במידה ואתם רוצים לגדול מהר. 

2. תהיו בכל מקום שהקהל שלכם נמצא – פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, מייל, וואצאפ.
אחד הדברים שהבנתי לאחרונה הוא שלכל אחד יש פלטפורמה שבה יותר נוח לו לעקוב אחריכם.
לכן – גם אם בן אדם מסויים עוקב אחריכם בפייסבוק ובאינסטגרם, יכול להיות שהוא מבלה באינסטגרם 4 שעות ביום ובפייסבוק סך הכל חצי שעה ולכן הוא יצרוך את התכנים שלכם באינטסגרם.

ככל שאנשים רואים אתכם ביותר מקומות, ככה הסיכוי שלהם להפוך ללקוחות שלכם עולה.

3. בחירת קהל יעד ספציפי. אם אתם מתחילים (ועדיין לא גדולים מספיק כדי להתרחב) הייתי ממליץ לכם להתמקד בקהל אחד – נשים, גברים, ילדים, מבוגרים, נשים בהריון, ספורטאים לאחר פציעה, וכו'.

ככל שקהל היעד שלכם יותר מדוייק, ככה יותר קל לכם להפוך למומחים בנישה שלכם ולשכנע אנשים שהם צריכים דווקא את השירות שלכם. 

4. גיוון בסוגי הפוסטים – חשוב מאוד לא לשעמם את הקהל שלכם. אם כל הפוסטים שלכם יראו אותו דבר, אנשים יאבדו עניין ויפסיקו לעקוב אחריכם. 
לכן – חשוב מאוד שתגווני בסוגי הפוסטים שלכם.

סוגי הפוסטים שאתם יכולים לעשות הם:

תוכן מקצועי. למשל: הסבר על גירעון קלורי.
סיפורים. למשל: סיפור על איך הגעתם להיות מאמני כושר. חוויה שהייתה לכם עם לקוח…
מקרי בוחן. למשל: סיפורי הצלחה של לקוחות שלכם והסבר על התהליך שהם עברו.
מעורבות. פוסטים שמטרתם לגרום לאנשים להגיב ולדון. למשל: "איזה תרגיל אתם הכי שונאים?"
הצעות. פוסטים שיווקיים שמטרתם למכור את השירותים שלכם. חשוב לא להציע יותר מדי כי בסוף זה נראה כמו ספאם. פעם בשבוע, פעמיים בשבוע אפשר לכתוב שאתם מציעים שיחת ייעוץ בחינם, אימון ניסיון וכו'. כמובן להביא אנשים לטלפון ולא לכתוב מחירים בפוסט. 

5. עקביות – הרבה מאמני כושר חושבים שאם הם יעלו פה ושם איזה כמה פוסטים, יבואו אליהם לקוחות… וזה פשוט לא עובד ככה.
אתם חייבים כל הזמן להיות בתודעה של הקהל שלכם. 
מינימום 2-3 פוסטים בשבוע. רצוי כל יום!
סטוריס – כל יום.
פרסום אורגני זאת השקעה לטווח ארוך כמו שאמרתי, ורק אחרי 3-6 חודשים אתם תתחילו לראות תוצאות. 

6. איך לכתוב פוסטים – בהתחלה, אני ממליץ מאוד לעקוב אחרי אנשים אחרים שמצליחים בתחום, לראות מה הם עושים ולמדל אותם. לא להעתיק! למדל. 
לקחת את הבסיס של מה שעובד להם ולעשות משהו דומה – שמותאם לאופי שלכם.
בהמשך, כשתיכנסו לזה יותר ותבינו את הסגנון שלכם, יהיה לכם קל לכתוב לבד.

7. בתחילת הדרך כדאי מאוד לעשות את הפרסום הממומן לבד – כשיש לכם זמן ואין לכם יותר מדי כסף, כדאי שתלמדו לעומק את התחום ותפרסמו בעצמכם. 
ברגע שיש לכם סטודיו גדול, פחות זמן, יותר כסף, ואתם יכולים להרשות לעצמכם לשלם לסוכנות כל חודש – כדאי מאוד לקחת סוכנות מקצועית. 

8. החשיפה של הדף העסקי בפייסבוק מאוד נמוכה ולכן עדיף לפרסם בפרופיל האישי.
כל עוד אתם לא קוקה קולה, אתם הפנים של העסק שלכם ולכן אין שום בעיה לפרסם תכנים בפרופיל האישי.

9. אל תפחדו ממה שאנשים יגידו. אני זוכר שכשאני התחלתי לפרסם תכנים הייתי בטוח שאקבל ביקורת ושאנשים ישפטו אותי. נוכחתי לגלות – שלאף אחד לא אכפת!
פשוט תתחילו לפרסם ולהעלות תכנים. אתם תראו שאתם מקבלים תמיכה ואנשים דווקא יאהבו את זה.

10. שיתופי פעולה – אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג לקוחות בחינם. תפנו לאנשים עם תחומים מקבילים שלכם (מעסים, פיזיותרפיסטים) ותציעו להם אחוזים על כל הפניה שהם מביאים לכם.
אנשים ישמחו לעשות את זה. 

11. קבוצות פייסבוק מקומיות – אחד המקורות הטובים ביותר להביא תנועה. 
רק אל תעשו את זה כמו כולם! במקום לפרסם פוסטים ספאמיים 5 פעמים ביום, תתנו שם ערך.
אנשים כבר ידאגו לעקוב אחריכם ולדבר איתכם.

12. איכות הלידים נמדדת ב2 דברים. 
א. כמה זמן הליד עוקב אחריכם. ככל שהוא עוקב אחריכם יותר זמן, ככה הוא יהיה יותר איכותי ויהיו לו פחות התנגדויות. 
ב. כמה פעולות הליד עשה בשביל להשאיר לכם פרטים. יש הבדל בין בן אדם שרק השאיר טלפון, לבין בן אדם שהשאיר טלפון + ענה על 3 שאלות נוספות. (למשל – מה המטרה שלך וכאלה)

פרסום אורגני יביא לכם לידים יותר איכותיים כי לרוב הם יעקבו אחריכם, ופרסום ממומן יביא לכם לידים פחות איכותיים. 

זה לא אומר לא לעשות פרסום ממומן, זה רק אומר להבין את זה ולהבין איך להתנהל מול לידים שלא מכירים אותכם מספיק טוב. 

13. לבקש מכל לקוח מרוצה עדות בכתב או בוידאו. כשאנשים מדברים בשבילכם – זה הרבה יותר חזק. כל לקוח מרוצה שהיה לכם, פשוט תבקשו ממנו עדות. לא חייב אפילו לחשוף את הפרצוף שלו, כל עוד הוא יכתוב לכם המלצה.
ותשתמשו בזה בשיווק שלכם.

14. מתישהו תהיו חייבים להוציא כסף כדי להכניס כסף. אתם יכולים לבנות עסק חמוד בעזרת פרסום אורגני, אבל אם אתם רוצים להפוך לעסק גדול, עם 100-200-300 מתאמנים (ויותר), תהיו חייבים פרסום ממומן כדי להגיע לקהל חדש.
הרבה אנשים מסתמכים על פרסום אורגני ואז מבינים מתישהו שהם מדברים כל הזמן לאותו קהל, ואין לידים חדשים.
במצב כזה – תהיו חייבים לעשות פרסום ממומן.
וזה מעולה 🙂 כל עוד אתם יודעים לעשות את זה.

עד כאן העקרונות הכלליים. 

עכשיו, 8 דברים שאתם חייבים לדעת על פרסום ממומן בפייסבוק:

1. פייסבוק לא אוהבים קהלים קטנים, ולכן חשוב שלא תצמצם את הקהל שלך בטרגוט יותר מדי. יותר מזה – טרגוט ללא תחומי עניין (רק איזור וגיל) עובד הכי טוב היום.

2. אף פעם אל תלחץ על "קדם פוסט" מהעמוד העסקי. האפשרויות שם מוגבלות מאוד ואתה כנראה לא תראה תוצאות. את המודעות אתה צריך לנהל מ"מנהל המודעות בלבד".

3. יש הבדל גדול בין קהל קר לקהל חם. קהל קר זה קהל שלא מכיר אותך עדיין, שרואה את המודעה שלך פעם ראשונה. כשאתה מריץ מודעות לקהל קר, ממש לא כדאי לכתוב מחירים, אלא להזמין אותם לאימון ניסיון בחינם, או שלתת להם ערך חינמי כלשהי – מדריך חינמי, סרטון הסבר או משהו בסגנון. אם יש לך קהל חם שכבר היה מעורב בדף שלך, נכנס לדפי נחיתה שלך, צפה בסרטונים שלך – רק אז אתה יכול להציע לו הצעות יותר יקרות ולכתוב מחירים.

4. לכל מודעה יש תאריך תפוגה. אם פרסמת בפייסבוק מספיק זמן בטח יצא לך לראות שהמודעה עובדת טוב איזה תקופה (כמה ימים, כמה שבועות) ואז הלידים מתחילים להתייקר. הרבה אנשים נוהגים לוותר ולקבל את זה, אבל מי שיודע לפרסם בצורה מקצועית יודע איך לטפל בזה.

אז מה עושים כשמודעה מפסיקה לעבוד? יש לנו כמה אפשרויות (לפי הסדר פעולות הבאה, אם משהו לא עובד תעברו להבא):

א. לשנות משהו בקריאייטיב – את התמונה או הסרטון.
ב. לשכפל את הקמפיין כמו שהוא ולתת לקמפיין החדש לרוץ.
ג. לשנות את כל הקריאייטיב – זאת אומרת את הזווית של המודעה. אם המודעה שלכם הציגה סיפור הצלחה של לקוח שלך, אתם יכולים להכין מודעה חדשה שנותנת ערך ומסבירה על משהו שיפתור בעיה ללקוח הפוטנציאלי.
ד. להחזיר מודעה שעבדה פעם, לקמפיין חדש.
ה. להחליף את סוג הקמפיין – אם היה לכם קמפיין הודעות שמביא לידים למסנג'ר והוא הפסיק לעבוד, תנסו לעשות קמפיין עם דף נחיתה או קמפיין לידים.
ו. להחליף את ההצעה. לפעמים אנשים רואים את אותה הצעה יותר מדי וזה כבר לא מעניין אותם. אז אם הצעתם אימון בחינם, אתם יכולים להחליף את זה לשבוע בחינם, או שלתת מדריך חינמי כלשהו, ומשם להוביל אותם לאימונים.

5. יש 3 סוגים של קריאייטיב (המלל במודעה) שתרצו ליישם –
א. קריאייטיב פרסומי – במודעה כזאת אתם בעצם ישר נוגעים לבן אדם בכאב ומזמינים אותו להצעה שלכם.
ב. קריאייטיב עם סיפור – במודעה כזאת אתם בעצם כותבים סיפור שלכם או של לקוח שלכם שעזרתם לו, ומזמינים אותו להצעה שלכם.
ג. קריאייטיב עם ערך – במודעה כזאת אתם בעצם כותבים טיפ או כמה טיפים שיעזרו לקהל היעד שלכם (למשל: מה כדאי לאכול בדיאטה כדי להישאר שבע), ומזמינים אותו להצעה שלכם. מה שעובד לי הכי טוב, מניסיון – זה קריאייטיב עם סיפור.

6. תחום הכושר די מוצף היום ולכן יעזור מאוד אם תמצאו בידול. בידול יכול לבוא ב2 צורות – א. שיטת אימון מיוחדת שרק אתם משתמשים (או שלא הרבה אנשים מכירים), ומביאה תוצאות מעולות. ב. התרכזות בקהל יעד ספציפי – נשים, גברים, ילדים, מבוגרים, אנשים שמשתקמים מפציעות ספורטאיים מקצועיים וכו'. כשתמצאו את הבידול שלכם, יהיה לכם הרבה יותר קל, ולא באמת תרגישו שיש לכם תחרות. לפייסבוק יהיה קל מאוד למצוא את קהל היעד שלכם אם תדברו אליו במודעה.

7. אתם לא חייבים לעשות סרטונים, ואתם לא צריכים לערוך תמונות. אפשר לתפעל את השיווק כל החיים בעזרת תמונות טבעיות מהסטודיו שלכם. תמונות טבעיות עובדות יותר טוב היום כי אנשים לא אוהבים לראות פרסומות, ואם זה לא נראה כמו פרסומת – זה יותר טוב. סרטונים זה אחלה, אבל כדאי לעשות את זה בהמשך, כשכבר הבנתם איך עושים מודעות איכותיות בעזרת תמונות ואתם מחזירים את ההשקעה על הפרסום.

8. תכירו את המספרים שלכם. ליד ממוצע היום בתחום הכושר עולה בסביבות ה20 ש"ח. כשאני אומר ליד אני מתכוון לבן אדם שהשאיר מספר טלפון לאימון ניסיון בחינם, או משהו בסגנון.
לכן אתם צריכים לעשות חישוב.

לדוגמה – הבאתם 20 לידים ב400 ש"ח. מתוכם 4 אנשים נסגרו למנוי חודש בשווי של 300 ש"ח בחודש. זה יוצא אחוז סגירה של 20 אחוז. אז הוצאתם 400 ש"ח, והחזרתם 1200 באותו חודש. חודש הבא, כיוון שהלקוחות נשארים, הרווח מתחיל להיות נקי מהוצאות פרסום.

תמיד תשאפו ליותר – תשאפו להוזיל את עלויות הפרסום, תשאפו להעלות את אחוזי הסגירה, ותכירו את המספרים שלכם. אם אתם לא מכירים את המספרים שלכם, אין לכם איך לבדוק את היעדים שלכם.

וזאת כל התורה על רגל אחת! מוזמן לעבור על הבלוג ולראות כתבות על נושאים יותר ספציפיים 🙂

מקורות נוספים:

קבוצת הפייסבוק החינמית שלי ללימוד ותמיכה – חדר כושר לשיווק – https://www.facebook.com/groups/marketing.gym.israel/

הקורס הדיגיטלי המלא שלי לשיווק מאמני כושר: https://maxleads.co.il/marketingcourse/

אגב, אם אהבתם את הכתבה, מוזמנים לשתף בפייסבוק בכפתור שלמטה:

שיתוף ב facebook
Facebook

כתיבת תגובה

סגירת תפריט