מה זה ניהול קמפיינים ועל מה משווקים אינטרנטיים מקבלים כסף?

המרחב הדיגיטלי מהווה כיום זירה רחבה של אפשרויות עבור בתי עסק וחברות בפרסום השירותים והמוצרים שלהם. זירה המאפשרת להם להגיע לקהלי יעד חדשים ובכך להתרחב ואף כזירה המאפשרת להם ליצור שיתופי פעולה וליהנות משירותים חיצוניים בעלות מינימלית.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos

בתוך אותו מרחב דיגיטלי נרצה להתייחס במאמר זה לנושא של ניהול קמפיינים, תוך התייחסות לנושא של משווקים אינטרנטיים – תפקידם בתוך מערכי הקמפיינים הפרסומיים וכיצד, בעצם, הם זוכים באמצעות פעילותם להרוויח את לחמם.

חשוב כמובן לזכור כי ניהול קמפיינים טומן בחובו פרמטרים רבים נוספים הנוגעים לעולם הפרסום המסורתי והן לזה הדיגיטלי – עולם דינמי ומתפתח לכיוונים חדשים בכל עת ועל כן חשוב שיהיה תחת מעקב מתמיד שלנו.

ניהול קמפיינים

בתי עסק וחברות חשופות כיום למספר רחב של מערכות פרסום במרחב הדיגיטלי. המגוון הרחב של האפשרויות עלול לגרום ללא מעט בתי עסק וחברות לבחור בקמפיינים שלא תמיד יניבו להם את התוצאות הרצויות, כשהדרך לניהול נכון של קמפיין עלולה לקחת זמן, תוך פעילות של ניסוי וטעיה ועימה הוצאה כספית רחבה של קמפיינים שלא הניבו תוצאות.

ניהול קמפיינים פרסומיים יכולים לקרות במספר מרחבים או בבחירה של מרחב דיגיטלי אחד ובולט. לרשות בתי עסק וחברות קיימת האפשרות לניהול קמפיינים על גבי הרשתות החברתיות, ניהול קמפיינים מבוססי תוכן בטאבולה ואאוטבריין ובהם קמפיינים המייצרים עמודי נחיתה המעודד גולשים למלא טופס עם פרטים אישיים, ניהול קמפיינים באמצעות מערכת המודעות של גוגל, ניהול קמפיינים מבוססי יו טיוב ועוד.

לבתי עסק וחברות הבוחרות יחד עם חברות הפרסום והשיווק שמלוות אותם בקמפיינים הרלוונטיים להם, מוצמד איש מקצוע ולצידו צוות מקצועי האחראי בעצם כל כלל פעולות ניהול הקמפיינים.

על האחראי לניהול הקמפיין להכיר לעומק את בית העסק והחברה מולה הוא עובד וזאת באמצעות עבודת מחקר רחבה הכוללת, בין היתר, הכרה של כלל השירותים והמוצרים אותם הם מציעים. לא פעם, יעשה מנהל הקמפיינים שימוש במידענים עסקיים שיוכלו להעניק לו תמונה רחבה ומלאה של אותו בית עסק או חברה.

לצד תהליך ההכרה ולימוד בית העסק והחברה, עוסק האחראי על ניהול הקמפיין בהכנת תוכנית אסטרטגית שיווקית האמורה להעניק מענה למטרות והצרכים של בית העסק או החברה. בתוך כך, אחראי מנהל הקמפיין על כלל ערוצי הפרסום בתוך אותם קמפיינים (פייסבוק, יו טיוב, אאוטבריין, אינסטגרם ועוד), מדידת התוצאות המתקבלות מהקמפיינים השונים, להצביע על מגמות ותחזיות ובסופו של דבר להסיק את המסקנות הנכונות להמשך יעיל, רחב ומוצלח של אותם קמפיינים.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


כלי חשוב בניהול קמפיינים – שימוש נבון במשווקים אינטרנטיים

במסגרת ניהול קמפיינים נעשה שימוש רחב בכלים חיצוניים נוספים שיש בהם להיות מרכיב חשוב בהצלחת הקמפיינים. חלק מאותם כלים הוא שימוש נבון ונכון במשווקים אינטרנטיים אשר פועלים במרחב הדיגיטלי למען אותו בתי עסק וחברות.

משווקים אינטרנטיים פועלים במסגרת תוכנית שיווק מבוססת תוצאות ובה הם כשותפים חיצוניים זוכים לעמלות על עמידה ביעדים. אותם יעדים, במסגרת ניהול הקמפיינים הרחב, יכולים לכלול ביצוע מכירה של שירות או מוצר לגולשים אחרים, להביא גולשים להשאיר פרטים או להירשם באתר בית העסק או החברה, להוביל גולשים להוריד אפליקציה, הרשמות לניוזלטר ואף בקבלת עמלות עבור יצירת תנועה וביקור של גולשים באתר ובעמודי התוכן השונים של בית העסק והחברה.

היכולת לזהות האם אותם גולשים ביצעו את אחת מאותן פעולות אותן הזכרנו קודם נעשה באמצעות תוכנות ייעודיות אשר מזהות את מקור תנועת הגולשים ומי, בעצם, מהמשווקים האינטרנטיים הוביל אותם לבצע את אותן פעולות. קידוד ותיעוד כל פעולות המשווק מאפשרות לו לקבל בכל פרק זמן את העמלות עליהן סוכם מול בית העסק והחברה במסגרת הרחבה של ניהול הקמפיין הפרסומי בו הם בחרו.

אלו הבוחרים להיכנס לעולם השיווק הדיגיטלי כמשווקים אינטרנטיים צריכים להבין כי חלק מהיכולת לשווק ולקדם שירותים ומוצרים שונים באותו מרחב רצוי שייעשה עבור שירותים ומוצרים אותם הם מכירים מקרוב ואף עוסקים בהם ביום יום כמקצוע נוסף או תחביב.

משווק אינטרנטי, שתחביבו העיקרי, לצד האהבה והחיבור למרחב הדיגיטלי, הינו גלישת גלים, רצוי שיפעל כמשווק אינטרנטי של שירותים ומוצרים הנוגעים לעולם הגלישה אליו הוא מחובר. אז יוכל לשווק קורסים והדרכות גלישה לילדים ובני נוער ובקידום מכירות של מוצרי גלישה שונים וזאת מתוך הכרתו המעמיקה והאהבה לתחום, כששני מאפיינים אלו לבטח יתרמו למוטיבציה וליכולת הגבוהה להפוך למשווק אינטרנטי שיוכל ליהנות מהכנסה גבוהה על פעילותו.


רוצים לדעת עוד?
מחפשים קמפיין מתקדם ומדויק ברשתות החברתיות?
השאירו לנו פרטים ואנחנו כבר חוזרים!

    שם מלא

    טלפון

    מייל

    הודעה