מה ההבדל בין בוסט פוסט (פוסטים מקודמים) לבין מודעות בפייסבוק?

בגדול, שניהם נחשבים למודעות, עם אפקטים ואפשרויות שונים ומשמעותיים, הם יעזרו לכם להגיע לקהלי-היעד ולהגדיל את החשיפה שלכם ושל העסק, השאלה החשובה שנשאלת היא מתי כדאי לקדם בבוסט פוסט ומתי כדאי לקדם דרך קמפיין מודעות בפייסבוק? בואו נעשה קצת סדר.

צילום: מאגר תמונות 123RF

מהו פוסט מקודם ומתי כדאי לקדם בבוסט-פוסט?

פוסטים יכולים להפוך למודעות כשמקדמים אותם, פוסטים בדף העסקי וכן גם פוסטים בדף הפייסבוק האישי, הפעולה ניקראת בוסט-פוסט והיא נעשית ע"י מספר שלבים פשוטים למדי הישר מהפוסט עצמו, דרך לחיצה על קדם/קדמי פוסט.

באמצעות קידום פוסט תוכלו להגדיר את קהל היעד, את התקציב שתרצו להשקיע בקידום הפוסט ואת משך הזמן בו תרצו שהפוסט יקודם.

ובאופן מעשי, האם זה באמת עובד או מומלץ?

ובכן התהליך הוא די פשוט ומהיר, הוא בהחלט מקדם וחושף את הפוסט בפניי רבים, אך האם זה באמת עוזר לקידום ופרסום? כן ולא, כן כי תהיה חשיפה רחבה יותר, חשיפה יכולה להביא לתוצאות טובות, ולא – כי לאו דווקא החשיפה תהיה איכותית במיוחד, הפרמטרים של קידום פוסט הם זעירים ומצומצמים יחסית ולא מאפשרים מיקוד קהל יעד, הגדרת קהל היעד מתבססת בעיקר על הגדרות כלליות כמו גיל, מיקום, תחומי עניין ועוד.


מהן מודעות בפייסבוק?

בשונה מבוסט-פוסט, יצירת מודעות בפייסבוק נעשית דרך 'מנהל המודעות' ומציעה מגוון כלים רחב יותר על מנת להגדיר ולכוון את הפרסום באופן ממוקד ואפקטיבי יותר, יצירת מודעות קרוסלה, מודעות מעוצבות יותר ויכולות המרה ופילוח מכווננים ומדוייקים יותר של קהלי יעד.

ובאופן מעשי, שווה להשקיע במודעות פייסבוק?

בין אם אנחנו מתחברים ואוהבים את הפלטפורמה, מי יותר ומי פחות, פייסבוק היא פלטפורמה אמינה, קיימת כבר זמן רב ומהווה פלטפורמה מרכזית לקידום ולפרסום, קידום ממומן וקמפיין מודעות בפייסבוק מתאפשר לכל המעוניין בכך, כיום בקושי ניתן למצוא עסקים גדולים או קטנים ללא עמוד עסקי בפייסבוק.

אך חשוב לדעת שגם עם נגישות רבה ומנהל מודעות די מזמין בסה"כ, קמפיין מודעות מוצלח ברחבי הפלטפורמה דורש מקצועיות וניסיון רב ברימרקטינג ריטרגטינג ברחבי הפייסבוק.

צילום: מאגר תמונות 123RF


ההבדלים הבולטים בין קידום פוסט למודעות בפייסבוק ואיך בוחרים מה כדאי?

• בעוד שקידום פוסטים מאפשר פרסום וקידום בפייסבוק ובאינסטגרם במובייל ובמחשב, עם מודעות בפייסבוק ניתן יהיה להרחיב את החשיפה אל מודעות שיוקדמו דרך מיקומים שונים ברחבי הפלטפורמה, למשל: באינסטגרם סטוריז, במודעות מסנג'ר, במאמרים ובמגוון קהלים שונים ע"י בחירה אישית.

• מבחינת עיצוב – פוסט מקודם הוא פשוט פוסט, כפי שכתבתם וערכתם אותו כך הוא יהיה, ללא אפשרויות עיצוב מתוחכמות במיוחד, לעומת זאת למודעות מתאפשרות יכולות קריאטייב ע"י כלים עיצוביים שונים הקיימים במנהל המודעות, יצירת מודעת קרסולה והוספת פיצ'רים כמו לחצן המזמין לפעולה/כניסה.

• זה נכון שקידום פוסט יכול להיות חשוף ומקודם למגוון קהלים רחב מאוד, אך הרצת קמפיין מודעות בפייסבוק מאפשר כלים מתקדמים יותר לפילוח על מנת להיחשף גם לקהלים חופפים, קהלים דומים ועוד.

• פלוס נוסף ומצויין של קמפיין מודעות בפייסבוק הוא שתוכלו לעצב מספר מודעות המפרסמות את אותו הדבר רק עם תוכן שכתוב מעט שונה, בחירת תמונות שונה ועיצובים שונים וזאת על מנת להגיע ולקלוע אל קהלים שונים.

צילום: מאגר תמונות 123RF


אז למה בכלל לקדם פוסט? לא עדיף כבר רק להריץ קמפיין מודעות?

זאת בהחלט שאלה טובה, יכול להיות שתמצאו הרבה דעות וביקורות ברחבי הרשת שמספרות כמה זה כלי מיותר שאינו תורם ולא ממש כדאיי מבחינה כספית.

אבל כמו בכל שאלה, תלוי את מי שואלים, כי במידה ויש לכם עסק מצליח ועמוד עסקי בפייסבוק שגם הוא יחסית רץ טוב והצליח לגרוף מספר עוקבים יחסית גדול ואפילו כבר הרצתם קמפיין מודעות שהצליח להביא עוקבים נוספים ולקוחות פוטנציאליים חדשים, לעיתים גם בתוך עסק מצליח יש מקום לקידום פוסט מסויים שיוצא במבצע ספציפי או הכרה ספציפית לגביי מוצר או שירות חדשים שיש לכם בעסק, נניח למשל שהפרסום הזה דורש זמן מאוד מסויים ומוגדר והשקעה תקציבית יחסית קטנה בהשוואה למה שתוכלו להרוויח ממה שאתם מציעים בתוך הבוסט פוסט, אז למה לא בעצם לקדם גם פוסטים? פוסטים עניינים, ממוקדי מטרה ועניין יכולים להשיג בדיוק את מה שאתם צריכים.

גם אם ניקח לדוגמא אפילו עמוד עסקי שלאו דווקא מלא בעוקבים והוא עמוד יחסית חדש וקמפיין מודעות עדיין די "גדול" על העמוד העסקי לבינתיים, קידום פוסטים לשם חשיפה לקהלים רבים יותר תוכל להזמין לקוחות פוטנציאליים ולתת לעסק חשיפה גדולה יותר.

המסקנה היא – קידום פוסט הוא נכון וגם קמפיין מודעות, תלוי מתי, איך וכמה, ולעיתים השילוב של השניים הוא יעיל מאוד ומנצח.


רוצים לדעת עוד?
מחפשים קמפיין מתקדם ומדויק ברשתות החברתיות?
השאירו לנו פרטים ואנחנו כבר חוזרים!

    שם מלא

    טלפון

    מייל

    הודעה