איך לאסוף לידים איכותיים לעסק בעזרת פרסום ממומן בפייסבוק

פרסום ממומן בפייסבוק יכול לסייע לעסק להכיר טוב יותר את הלקוחות שלו, להבין את הצרכים שלהם ולהגדיל המרות.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos

מודעות לאיסוף לידים בפייסבוק הן למעשה טפסים מקודמים בתשלום והם מאפשרים לעסק לקבל יותר פרטים של לקוחות פוטנציאליים. הסיבה להשארת הפרטים תהיה הזדמנות המוצעת לגולשים כשזו יכולה להיות הצטרפות למגזין, קבלת דוגמית, רישום, התייעצות חינם ועוד.

כאשר הגולש לוחץ על מודעת ליד הוא רואה טופס אשר מכיל את פרטי המידע מהפרופיל הפרטי שלו. אם יהיה צורך בפרטים נוספים, הגולש יוכל למלא אותם במהירות ובקלות. הדבר מאפשר לגולש המתעניין בפרטי המודעה לקבל יותר מידע במינימום מאמץ ונותן לעסק יותר לידים.

מבחינה טכנית, הקמפיין מתאים לשימוש בנייד, בו משתמשים כ-88% מהגולשים בפייסבוק, מה שמוביל לתוצאות קמפיין טובות. מבחינת העסק, ניתן להוריד את כל המידע אל קובץ CSV ולבצע מעקב אחר הלידים. אין כל ספק כי מדובר בקמפיין שיכול לתת בוסט משמעותי לעסק אך השאלה העיקרית היא איך אפשר באמת לאסוף לידים איכותיים המתאימים לעסק.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


המשימה העיקרית – איסוף לידים איכותיים

קמפיין ממומן בפייסבוק יכול להוביל לחשיפה גדולה, להעלאת המודעות למותג, אך בסופו של דבר המטרה היא לייצר מכירות. הקמה של קמפיין לידים אינה מורכבת מבחינה טכנית, אך כדי להצליח לקבל לידי איכותיים לעסק, נדרשות הפעולות הנכונות:

פתיחת מודעה במנהל המודעות

הפעולה הראשונה שיש לבצע היא הקמת מנהל המודעות ויצירת מודעה. יש לבחור בקמפיין לידים, לבחור את קהל היעד, המיקום שלו, התקציב ולתזמן את הקמפיין. הקהל צריך להתאים לעסק ולא כל אחד, מכל מקום. יש לחשוב מראש מה נכון לעסק, מיהם הלידים האידאליים ובהתאם להגדיר את הקהל, הגיל שלו ותחומי העניין שלו. המיקום גם הוא חשוב ובמיוחד אם מדובר על עסק מקומי שמעוניין בלקוחות מהאזור.

התקציב והתזמון קשורים כמובן ליכולות ולצרכים של העסק. כאשר מדובר באירוע נקודתי, יש להגדיר את תקופת הפרסום מראש ולזכור גם להפסיק אותו (כדי להימנע מבזבוז כספים).

יצירת מודעה

המודעה היא לב הקמפיין ויש לה חלק חשוב בהצלחה שלו. עוד לפני ההתייחסות לקופירייטינג או התמונה (תכף ניגע גם באלה), יש להבין מה ההצעה שהגולש עומד מולה. הדבר החשוב ביותר לזכור הוא שאיסוף לידים הוא בקשה להשארת פרטים ומבחינת הגולש מדובר בפעולה שעליו לבצע ובנוסף, הוא מספק דבר מה וחייב לדעת מה התמורה. מודעה טובה מתחילה בהצעה שהגולש ירצה להיענות אליה, למשל:

 

• הנחה ייחודית לרכישה באתר או לרכישת מוצר ספציפי

• קבלת דוגמית מוצר ללא כל עלות מצד הגולש

• הזמנה בלעדית לאירוע, אופליין או אונליין

• ייעוץ שיש לו שווי אשר מצדיק את השארת הפרטים

 

ההצעה אשר תופיע במודעה חייבת להיות ברורה. כלומר, הגולש צריך להבין מה הוא יקבל בתמורה להשארת הפרטים. לאחר שדברים אלה ברורים, אפשר ליצור את המודעה, לכתוב אותה בצורה מושכת, לבחור תמונה או סרטון אשר משקפים את המסר ולבסוף לעבור ליצירת טופס השארת הלידים.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


טופס השארת לידים

טופס השארת הלידים יכול לכלול עד 15 שדות (שאלות) והוא חייב להיות מתוכנן כראוי ותואם להצעה. ככל שהטופס ארוך יותר הוא עלול לגרום לאנשים לנטוש את ההצעה אך גם יסנן את הלידים האיכותיים ביותר. הדרך הנכונה היא למצוא את כמות השדות הנכונה ושאלו יהיו רלוונטיים ביותר לעסק. יכול להיות שמספיק לעסק לקבל את שם הליד, מספר הטלפון או הדוא"ל שלו ויכול להיות שיש צורך בפרטים יותר מעמיקים. לכן, אין טופס אחד שנכון לכולם אלא יש לתכנן באופן ספציפי (גם) את החלק הזה של הקמפיין.

דף תודה הכולל הנעה לפעולה וניהול "השלב הבא"

כדאי מאד לחשוב מה יקרה ברגע שהמתעניין ישאיר פרטים. זו הזדמנות לחזק את הקשר, לגרום לעוד כניסות לאתר, להציע הצעה נוספת ועוד. דף התודה חשוב מאד והוא יכול להבדיל בין גולש ששכח שהוא השאיר פרטים לבין גולש שהופך ללקוח באופן מידי.

בנוסף, ברגע שמגיעים הלידים יש לטפל בהם, אלא אם הם הגיעו בשעות שאינן סבירות מבחינת מענה. ככל שהמענה ויצירת הקשר מהירה יותר, כך הסיכוי שהגולש יזכור כי הוא השאיר פרטים ויהיה רלוונטי לעסק, עולה. ניהול נכון של הלידים חשוב לא פחות מאשר יצירת מודעה מצוינת.

איסוף לידים איכותיים לעסק בעזרת פרסום ממומן בפייסבוק דורש מומחיות

הקמת קמפיין פייסבוק ובמיוחד קמפיין איסוף לידים, דורשת מקצועיות. גם לאחר שהמודעה באוויר יש לבצע אופטימיזציה, להיות עם אצבע על הדופק ולוודא כי התקציב אכן משיג את המקסימום עבור העסק. מבחירת הקמפיין הנכון, דרך יצירת התשתית הנכונה ועד ניהול הקמפיין, אתם רוצים לוודא כי התקציב שלכם נמצא בידיים מקצועיות.


רוצים לדעת עוד?
מחפשים קמפיין מתקדם ומדויק ברשתות החברתיות?
השאירו לנו פרטים ואנחנו כבר חוזרים!

    שם מלא

    טלפון

    מייל

    הודעה