מה ההבדל בין רימרקטינג לריטרגטינג

שניי המושגים שונים במשמעותם, אך מצאו את דרכם יחד בחפיפה מושלמת לפרסום חוזר באופן ממוקד ורלוונטי יותר. אז אם רימרקטינג וריטרגטינג מתכוונים לאותו הדבר ועושים את אותו הדבר בדיוק, אז על מה בעצם מדובר? ולשם מה זה טוב?

צילום: מאגר תמונות 123RF

רימרקטינג (Remarketing) – שיווק מחודש

ריטרגטינג (Retargeting) – מיקוד מחודש

 

ניתן להבין ששניי המונחים שונים במשמעותם ואכן תחילת דרכו של הרימרקטינג היה בעיקרו איסוף נתונים של גולשים, במטרה לשווק ולפרסם מחדש באמצעות מיילים. בעוד שמהותו של ריטרגטינג הוא מיקוד של הפרסום המחודש של מודעות לגולשים שכבר נחשפו לאתר העסק וימשיכו להיחשף אל פרסומים נוספים של אותם תכנים ברחבי הרשת, וזאת בזכות cookies המושתלים באתרים.

 

בשלב מסויים רימרקטינג וריטרגטינג הופכים למהות שיווקית אחת כשגוגל תופסת גם במושכות של תחום של השיווק המחודש באופן ממוקד ומתחוכם יותר, ופלטפורמת הריטרגטינג של גוגל ניקראת ונכללת גם תחת תחום הרימרקטינג, לכן כיום ניתן להתייחס לשניי המונחים באופן שווה לגמרי ולהבין שמדובר באותו עניין ואותה תכלית.

צילום: מאגר תמונות 123RF


אז איך רימרקטינג עובד?

בזכות נפלאותיו של ריטרגטינג, עוגיות (cookies) המושתלות באתרים יוצרות עברונו פרסומים מחודשים ורלוונטים שמתאימים לאופי הגלישה שלנו, תחומי העניין, החיפושים ובטח פרסומים חוזרים עבור רכישות אינטרנטיות בין אם ביצענו רכישה או רק התעניינו לגבייה.

 

התחושה שעוקבים אחרינו היא תחושה נכונה, אבל היא לא מוזרה ומחשידה כמו שהיא יכולה להרגיש, סה"כ מדובר באלגוריתמים חכמים שמזהים את אופי הגלישה שלנו, יוצרים הקשרים שבהחלט מייעלים תהליכים בין המשווקים לגולשים והרוכשים, כשהמטרה היא אפקטיביות גלישה, מכירות וחווית משתמש רלוונטית וממוקדת.

 

חשוב לעשות רימרקטינג נכון ולא להפוך את זה למטרד כמו שהרבה פעמים זה כן יכול להפוך לעניין טורדני בתחום השיווק והפרסום, ולא בכדי עולם השיווק והפרסום נעשה יותר ויותר מתחוכם וממוקד ורימרקטינג איכותי חייב להיות רלוונטי ולהתעדכן באופן תמידי וביצירת לקוחות פוטנציאליים.

 

רימרקטינג ריטרגטינג קורה ופועל כל הזמן, הוא לא שמור רק לחברות ענק, הוא חלק בלתי נפרד מהגלישה שלנו בפלטפורמות שונות.

 

כן כן, תחום הפרסום המחודש לא יודע מנוס, cookies קיימים ומזמינים פרסומים מחודשים בכל מקום, באפליקיציות, גלישה באתרים אחרים, רשתות חברתיות (כמו פרסום ממומן בפייסבוק, קמפיין בפייסבוק) ועוד.

 

חיפשתם אוזניות מסויימות או נעליים ממותג מסויים? אל תתפלאו שתמצאו בהמשך הגלישה שלכם באתרים אחרים או ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ואף בתיבת האיימל שלכם פרסומים חוזרים לאותם חיפושים ומוצרים שחיפשתם באתרים אחרים בכלל, ואף פרסומים חוזרים למוצרים דומים למה שחיפשתם.

 

וזה בקורה בזכות קוד פיקסל של פייסבוק, מעבר לעוגיות שעושות את עבודתן נאמנה, קוד פיקסל הוא עוד דרך טירגוט יעילה שנמצאת בשימוש נרחב.

 

את הקוד משתילים באתרים או עמודי נחיתה והקוד אחראי לאסוף נתונים על הגולשים והקהלים שנכנסים ולמקד את התוכן השיווקי החוזר באופן מדוייק ורלוונטי יותר לתוך עמודי הפייסבוק שלנו ושאר הרשתות החברתיות כמו אינסטגרם למשל.

צילום: מאגר תמונות 123RF


על רימרקטינג דינמי שמעתם?

כאן מדובר על התקדמות בתחום הרימרקטינג ריטרגטינג ומי שעוסק ברימרקטינג או בעל אתר עסק מבוסס ומכניס, כדאי יהיה להשקיע ברימרקטינג דינמי ואיכותי.

 

משמעותו של רימרקטינג דינמי הוא שיפור חווית הלקוחות והגולשים בעזרת פרסום מודעות מותאמות ושונות לכל גולש, הפילוח והמיקוד ניכרים במודעות ומאפשרים מקפצת הכנסה גדולה למדי כשמדובר בקניות אונליין ולכן נמצא שרימרקטינג דינמי יידבר יותר אל אתרי המכירות.

 

רימרקטינג בהחלט ידרוש עבודה מקצועית וידע טכני שיווקי רב.

 

לסיכומו של דבר, רימרקטינג ריטרגטינג הם מילים שונות שיצרו צירוף מילים שמתכוון וחופף לאותו הדבר בדיוק בעשייה שלו, כך שרימרקטינג וריטרגטינג עובדים ביד, דואגים לפרסום חוזר ומחודש ובטח לפרסום מחודש ממוקד יותר, ולמעשה כולם מרוויחים, גם משווקים ובעלי עסקים ובטח הגולשים שזוכים במיקוד החיפושים וחשיפה אל פרסומים מותאמים.

 

רצוי מאוד לדעת אסטרטגיות רימרקטינג שונות המאפשרות להגיע לקהל היעד באופן הכי אפקטיבי ומניב תוצאות, בהצלחה!


רוצים לדעת עוד?
מחפשים קמפיין מתקדם ומדויק ברשתות החברתיות?
השאירו לנו פרטים ואנחנו כבר חוזרים!

    שם מלא

    טלפון

    מייל

    הודעה