איך לבדל את עצמך ולקבל יתרון תחרותי באינטרנט

התחרות בין המותגים ובין העסקים גדולה יותר מתמיד. מצד אחד, נראה כי כל אחד יכול להפוך למותג מיוחד ברשת. מצד שני, התחרות עצומה וכולם רוצים למשוך את תשומת הלב של הגולשים. בידול משמעותי ליצירת יתרון תחרותי באינטרנט וזו הדרך לבצע זאת.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos

שלב ראשון – הבנת קהל היעד

בכל מה שקשור לאינטרנט, המשפט: "תפסת מרובה, לא תפסת" נכון. הדבר הראשון שעליך לעשות הוא להבין מי הקהל שלך ורמז, ממש לא מדובר בכולם. כדי להצליח לתפוס יתרון על פני אחרים באינטרנט עליך להיות מזוהה בקרב הקהל שלך ואם לא מדובר במותג ענק עם תקציב פרסום גדול, הדרך לבידול וליצירת יתרון היא לפנות לאנשים הנכונים.

עליך להכין רשימת מאפיינים לקהל שלך. האם מדובר בצעירים או מבוגרים? בעצמאיים או שכירים? באנשים שגרים בעיר או בכפר? הקהל שלך לא צריך להיות מצומצם מדי, אך לאחר שיהיה לך ברור מיהו, יהיה לך קל יותר לאפיין את השפה של המותג, ליצור תכנים שמעניינים אותו ולגרום לחיבור בניכם.

שלב שני – בדיקה מעמיקה של השוק

ככל הנראה יש עוד עסקים שמציעים שירות או מוצר דומה וזה הזמן לבחון את השוק. מיהם המתחרים שלך, למי הם פונים, איך הם פונים לקהל שלהם והיכן הם "נמצאים". האם המתחרים שלך פעילים בעיקר בפייסבוק או אולי ביוטיוב או שיש להם בלוג?

חשוב להכיר את השוק, להבין את מידת התחרות וזאת כדי להחליט על פעולות שונות וייחודיות. כלומר, המטרה של המחקר אינה לעשות דברים כמו אחרים אלא להפך, להציע לקהל תוכן ורעיונות שונים שימשכו אותו אל המותג שלך.

שלב שלישי – החלטות בסיסיות וחשובות

יש לקבל מספר החלטות בסיסיות ולהתחיל ליצור מותג. אם עוד אין לך שם עסק, לוגו ונראות ויזואלית ברשת, זה הזמן ליצור את כל אלה. ההחלטה כיצד ייראה המותג שלך נובעת בין היתר מהשלבים הקודמים בשילוב המסר שחשוב לך להעביר.

זה הזמן להחליט גם על הפלטפורמה העיקרית שתשמש אותך באינטרנט. אתר אינטרנט הוא בסיס מעולה. הוא תמיד שלך ומאפשר לך לפרסם תכנים רבים ולהתחבר לקהל באופן אורגני. בנוסף לכך באפשרותך לפרסם את עצמך ברשתות החברתיות וביוטיוב. כמובן, גם אם התחלת את דרכך בפייסבוק, אפשר עדיין להקים אתר ולהפך.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


שלב רביעי – העלאת תכנים ייחודיים

כדי שהקהל שלך יתפוס אותך כעסק מיוחד, עליך לדאוג לתכנים. תוכן יכול להיות בלוג כתוב, וולוג מצולם, תמונות שעולות באינסטגרם, סטוריז ואפילו פודקאסט. ישנם מספר כללים שיש לעמוד בהם כדי ליצור את הבידול והיתרון התחרותי:

העלאת תכנים באופן קבוע – אחד הדברים שחשוב לדעת הוא שיצירת תוכן הוא משימה מתמשכת. בכל פלטפורמה ישנה חשיבות לקביעות כאשר ברשתות החברתיות הדינמיות יש חשיבות להעלאת תכנים רבים ואילו באתר אפשר להעלות מספר תכנים בחודש.

מתן ערך לגולשים – התוכן חייב להיות בעל ערך. הוא יכול להיות מצחיק, מלמד, עם טיפים ייחודיים והעיקר שמי שיתקל בו ירצה לעצור וירגיש שהוא קיבל משהו. עליך להתייחס לזמן של הגולש כאל "תשלום" ולדעת שהוא מצפה לתמורה.

יצירת תוכן מקורי – המקוריות אומרת גם לא להעתיק וגם ליצור תוכן שמתאים לך ולא נראה כמו כל התכנים שאפשר למצוא ברשת. כדי ליצור בידול יש ליצור בולטות והדבר יכול לבוא לידי ביטוי בצבעוניות, בבחירת השפה ובעיצוב של התוכן.

הקפדה על שפה אישית – התוכן לא צריך להיות "גבוה" והשימוש במילים שאינן נפוצות לא הופך אותו למוערך יותר ואף להפך. בין אם מדובר על סרטון, פוסט קצר או בלוג, עדיף לכתוב בדיוק כמו שיחה בין שני אנשים שנמצאים באותו החדר.

השקעה בתוכן משתלמת בטווח הארוך. היא נתפסת טוב יותר בקרב הגולשים וגם מנועי החיפוש מזהים את האיכות ועוזרים לתוכן להופיע אצל יותר גולשים. יש לחפש את מה שעוד לא נכתב, לצלם תמונות יותר טובות, ליצור סרטונים מקוריים ובכל אלה להביא את עצמך לידי ביטוי.

שלב חמישי – התמדה ושוב… התמדה

בידול לא קורה בין לילה ויצירת יתרון דורשת לא פעם ניסוי וטעיה. יש להמשיך לכתוב עוד תכנים, להעלות עוד סרטונים, לבדוק מה מוביל לתגובות וחשוב לא פחות, מה הכי מתאים לאופי שלך. בסופו של דבר הקהל יתחבר אליך. יש להמשיך לעבוד בתחום, להתמיד ולהמשיך ליצור תוכן, לפרסם אותו ולפנות לקהל.

יתכן ובשלבים הראשונים תהיה לך הרגשה כי מדובר בהשקעה גדולה ושום דבר לא קורה, אך בדרך כלל זה השקט שלפני הסערה (במקרה הזה סערה טובה). סבלנות והתמדה יצרו את היתרון גם בשל העובדה שמנועי החיפוש מעריכים זאת וגם בשל העובדה שרבים פשוט מתייאשים במהירות.


רוצים לדעת עוד?
מחפשים קמפיין מתקדם ומדויק ברשתות החברתיות?
השאירו לנו פרטים ואנחנו כבר חוזרים!

    שם מלא

    טלפון

    מייל

    הודעה