למה משמש הפיקסל של "פייסבוק" וכיצד משתמשים בו?

הרשת החברתית "פייסבוק" מאפשרת למפרסמים ליהנות ממספר רחב של כלים פרסומיים. כלים שאותם ניתן ליישם במסגרת קמפיינים פרסומיים שונים ובראשם פרסום ממומן. אחד מהכלים שחשוב להכיר הוא ה"פייסבוק פיקסל" – Facebook Pixel. כלי שמשמש, כאמור, במסגרת קמפיינים פרסומיים על גבי הרשת החברתית וכזה שמסייע ועוזר גם כשנתפנה לנתח דו"חות אינפורמטיביים ברשת החברתית ואף במסגרת המידע המתקבל מ"גוגל אנליטיקס".

צילום: מאגר תמונות Depositphotos

איזה מידע בדיוק מתקבל מהפיקסל של "פייסבוק"?

העמקה בכלי זה תאפשר לנו לקבל נתונים מדידים לגבי הפעילות של המשתמשים והגולשים באתר האינטרנט או האפליקציה שלנו. מדובר בכלי חשוב ומשמעותי ממש במקרים ובהם אתר האינטרנט או האפליקציה שלנו משמשים בעצם כחנות דיגיטלית המאפשרת רכישה של מוצרים או שירותים באופן מקוון ופשוט.

הפיקסל של "פייסבוק" יאפשר לכם לדעת, בין היתר, כמה אנשים ביקרו בעמודים של החנות הדיגיטלית שלכם וכמה מהגולשים אמנם ביקרו באתר אך נמנעו מלגלוש בעמודי החנות. לצד אלו, תוכלו לקבל נתונים, דוגמת כמה גולשים צפו בכל מוצר המוצג אצלכם באתר, אילו מוצרים הוסיפו הגולשים ל"סל הקניות", האם הגולשים ביצעו רכישה בעת הגלישה או שיש ולא המשיכו עד סופה ועוד.

תיעוד, ניתוב וסימן פעולות המשתמשים על ידי אותו כלי מאפשר ביצוע מעקב צמוד ומתמשך של אותו משתמשים וזיהוי שלהם ברשת החברתית. כך בעצם ניתן לבצע מחקר מעמיק, מדויק ובעל תובנות לגבי קהל היעד שלנו, תוך היכולת להתייחס למאפיינים רבים של המשתמשים, שאותם הם חושפים על עצמם באותה רשת חברתית.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


מהן הסיבות העיקריות שגרמו למשתמשים להגיע לאתר שלנו?

הפיקסל של "פייסבוק" מאפשר לנו בעצם להבין את הסיבות העיקריות שהובילו חלק ניכר מהגולשים להגיע ולבקר באתר האינטרנט שלנו. היכולת לקבל רשימה רחבה של המשתמשים מ"פייסבוק" שהגיעו לאתר שלנו בעצם חושפת אותנו למידע רחב שניתן לאסוף באמצעות "פייסבוק" על כל גולש.

יש מקרים ובהם הפיקסל של "פייסבוק" יוכל בעצם להראות לנו כי פעילויות שיווק ופרסום שלנו בקבוצות תוכן מסוימות ב"פייסבוק" מביאות לתנועה של גולשים רבים אל האתר שלנו. הדבר יכול לקרות במקרים בהם אנו מציגים עצמנו באותן קבוצות כאינסטנציה מקצועית הנוגעת לנושא הקבוצה, כשיכולתו להוסיף תוכן איכותי וליצור בכך אינטראקציה עם הגולשים, מביאה אותם להעמיק את סקרנותם לגבינו וזאת דרך ביקור בעמוד האישי שלנו כשממנו הם ממשיכים גם לביקור באתר האינטרנט.

היכולת שלנו, באמצעות הפיקסל של "פייסבוק", לזהות את המקורות שמובילים לביקור באתר שלנו ואף לזהות את המכנה המשותף של הגולשים שלנו, מהווה בעצם מקור מידע חיוני המאפשר לנו לחזק עוד יותר את פעילותו במרחב הדיגיטלי, בין אם מדובר על פעילות ב"פייסבוק" ובין אם מדובר על פעילות במרחב הדיגיטלי מחוץ לרשת החברתית.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


אילו פעולות אינן יעילות

באופן טבעי, כפי שהפיקסל של "פייסבוק" מאפשר לנו להבין מה אנו עושים טוב ועל כן חשוב לשפר ולשדרג את אותה פעילות, מאפשר לנו אותו כלי לזהות מה בעצם לא עובד ואף מזיק לנו.

ניתוח הנתונים בתוך זמן קצר יכול להוביל אותנו למסקנה כי פעולות פרסום מסוימות שאנו מבצעים ב"פייסבוק" אינן מייצרות ביקורים באתר האינטרנט. כך בעצם, ניתן להעביר את משקל הכובד לפעולות שזיהינו כיעילות יותר ואז להעביר חלק נוסף מתקציב הפרסום לדרכים אלו ולחסוך בהוצאות על מה שהבנו שפחות עובד ועומד במטרות הפרסומיות להן קיווינו.

צביעת וזיהוי קהל הגולשים בתקופות בהן לא יצאנו בקמפיינים פרסומיים

היבט נוסף וחשוב הנוגע לכלי זה יאפשר לנו גם להגיע לדאטה ותובנות גם בתקופות בהם החברה או העסק אינם נמצאים תחת קמפיין פרסומי רחב. ניתן לקחת כדוגמה את עונת החורף בה בתי מלון באותה עת לא ישקיעו ויצאו בקמפיינים פרסומיים, כשאת אלו הם ישמרו עם בוא חודשי הקיץ.

בתקופה של "בין הקמפיינים" נוכל עדיין לקבל מידע ודאטה חשוב מי עדיין מגיע ומבקר באתר שלנו, ואיך ניתן להביא לכך שמתוך ביקורים אלו יהפכו חלק מאותם משתמשים ללקוחות שלנו גם בתקופות הנחשבות לחלשות יותר.

אם ניקח שוב את דוגמת המלונות שנמנעים מקמפיינים פרסומיים בתקופת החורף, יכולה אותה תקופה להביא את אותם מלונות להבין כי מדובר בתקופה בה דווקא תיירים מחו"ל הם אלו שמבצעים כניסות לאתר האינטרנט שלהם, כשאותם תיירים מגיעים ממדינות בהם החורף קיצוני יותר וביקור באותם בתי מלון בחורף המקומי דווקא קוסם להם. כך, בעצם, יוכלו אותם בתי מלון, באותה נקודת זמן, לנסות להכות בברזל החם ולבצע פעולות במרחב הדיגיטלי שיובילו תיירים נוספים מחו"ל להיחשף לבתי המלון שלהם ואז בעצם לייצור הכנסה משמעותית גם בעונות הנחשבות לחלשות יותר.


רוצים לדעת עוד?
מחפשים קמפיין מתקדם ומדויק ברשתות החברתיות?
השאירו לנו פרטים ואנחנו כבר חוזרים!

    שם מלא

    טלפון

    מייל

    הודעה