איך לטרגט בפייסבוק את הקהל שלך בצורה מדויקת?

חלק מהיכולת להגיע ללקוחות פוטנציאליים נעשה כיום באמצעות המרחב הדיגיטלי ובראשו שימוש נבון ברשת החברתית "פייסבוק". רשת חברתית המאפשרת לבתי עסק וחברות לבצע מספר פעולות שיובילו לכך שקהל היעד ייחשף לפרסומים הרלוונטיים אליהם.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos

חלק מהיכולת של בתי עסק וחברות לבצע פעילויות שיווק ופרסום באופן נכון ומקצועי, ובתוכן פעילות טרגוט מדויקת, נעשה באמצעות אנשי מקצוע וחברות פרסום להן הידע המקצועי הרחב והניסיון בפרסום על גבי ה"פייסבוק". פלטפורמה נהדרת להגיע לקהל יעד רחב, אך כזו הדורשת לפעול על פי כלליה.

טרגוט בסיסי

כמעט כל בית עסק וחברה מסחרית שהחלה בפרויקט קידומה בתשלום על גבי ה"פייסבוק" תגדיר תחילה את קהל היעד שלה על פי משתנים המוכרים והבסיסיים הכוללים את גיל הגולשים, מיקומם הגאוגרפי ולא פעם אף בפילוח על בסיס מגדר.

פילוחים בסיסיים אלו נעשים למול העובדה כי העומדים בראש אותן מסגרות יודעים לומר, פחות או יותר, מהו הגיל השכיח של לקוחותיהם ושל הלקוחות הפוטנציאליים וקהל היעד שלהם. זאת לצד פילוחים לגולשים הנמצאים בקרבת בית העסק ואם קיים הצורך כמובן פילוחם למגדר במידה ומדובר במוצר או שירות שיש בו להיות רלוונטית רק לאחד המינים.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


ביצוע מחקר כללי ברשת הפייסבוק

טרם נתחיל בפעילות הטרגוט חשוב שנעשה, יחד עם אנשי המקצוע שמלווים אותנו, מחקר רוחבי ברשת החברתית סביב התחום בו אנו פועלים. בעבר, על מנת להבין לעומק כל תחום עסקי היו בתי עסק וחברות עושות שימוש תדיר בקבוצות מיקוד.

שימוש בקבוצות מיקוד, אותן הובילו שנים רבות חברות העוסקות במחקרי שוק, נעשו עבור בתי עסק וחברות על מנת שאלו יוכלו להבין מי קהל היעד שלהם, מה מעניין את קהל היעד, כיצד ניתן להגיע אליו ובאיזו "שפה" יש לדבר איתו.

כיום, יכול כל בית עסק וחברה לבצע מחקר כללי רחב בתחום בו הוא פועל וזאת באמצעות ביצוע מחקר כללי ורוחבי ברשת החברתית. אם כדוגמה, ניקח חברת נדל"ן המקדמת השקעות נדל"ן ביוון, יכולה אותה חברה להגיע לקבוצות ייעודיות בפייסבוק בתחום השקעות נדל"ן בחו"ל וליצוק מתוך הפוסטים והתגובות בקבוצות מידע רב בנוגע לקהל היעד, שאיפותיהם בתחום הנדל"ן, שאלות וקשיים עמם הם מתמודדים ואף להכיר מה חשוב להם לקבל מאותן חברות.

לצד אלו, ניתן כמובן להגיע לטרגוטים מדויקים יותר באמצעות אותן קבוצות. חברות העוסקות במחקר שוק על גבי פלטפורמת ה"פייסבוק" יכולות להצליב מידע שיעזור לאותה חברת נדל"ן לטרגט את קהל היעד שלהן. כך למשל, ניתן לגלות באמצעות אותן קבוצות כי רבים מאלו שמתעניינים בהשקעות נדל"ן ביוון ובשאר מדינות אירופה הם גולשים שגרים בערים הנחשבות לעמידות מבחינה כלכלית ורבים מהם אף עוסקים בהשקעות גם בתחום הקרקעות.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


טרגוט קהל מעבר לים

אחד מהיתרונות המובהקים בטרגוט קהל יעד חדש על גבי הרשת החברתית נוגע כמובן ליכולת להגיע לקהל יעד חדש מעבר לים. דבר שלפני עידן הרשתות החברתיות היה בגדר חלום ממש.

בתי עסק וחברות אשר בנו לאורך השנים מערך מכירות מהוקצע ויעיל, יודעות כי אותו מערך מהווה בעצם פלטפורמה ליכולת שלהם למכור ולשלוח את מוצריהם לכל פינה בעולם. ביסוס מערך זה יביא אותן להתחיל ולטרגט ברשת החברתית קהל יעד שנמצא וחי גם במדינות רחוקות ובכך לגדיל את מכירותיהם בעשרות אחוזים בטווח זמן קצר.

הרצון והשאיפה לטרגט קהל יעד מעבר לים צריך להיעשות באופן מדויק. ביצוע טרגוט של "שגר ושכח" לכל עבר יהיה לא נכון, הן תקציבית וכמובן יכול להוביל ולסמן מקומות בהם המוצר שאתם רוצים למכור אינו באמת רלוונטי לקהל היעד במקום.

טרגוט נכון של קהל יעד מעבר לים יכול להיעשות, למשל, במקרים ובהם חברת ביגוד חורפי היושבת בישראל שואפת כמובן להגיע לקהל יעד מחוץ לישראל. זאת לצד העובדה כי החורף בישראל נחשב לקצר ופחות קיצוני כפי שהוא מתבטא במדינות אחרות.

טרגוט גולשים במדינות בהם החורף ארוך ונחשב לקר יותר מהווה פרמטר אחד חשוב אך לא מספיק. אותה חברת ביגוד תצטרך לחקור יותר לעומק את תחום הביגוד החורפי בכל מדינה ולנסות להבין באמצעות מחקר בפייסבוק היכן קיים קהל יעד המשווע לביגוד חורפי איכותי שיש ואולי לא נמצא ואינו איכותי מספיק באזורים מסוימים ובכך לטרגט גולשים באותה מדינה שיש ונמצאים באזור גאוגרפי מסוים או בגיל מסוים ולאפשר להם להזמין ביגוד חורפי איכותי מחברה ישראלית.


רוצים לדעת עוד?
מחפשים קמפיין מתקדם ומדויק ברשתות החברתיות?
השאירו לנו פרטים ואנחנו כבר חוזרים!

    שם מלא

    טלפון

    מייל

    הודעה