14 טיפים לכתיבה שיווקית שמביאה לידים ולקוחות

14 טיפים לכתיבה שיווקית שמביאה לידים ולקוחות

בעידן בו התקשורת מתבצעת בעיקר אונליין, ומשם באים גם רוב הלידים והלקוחות, כל בעל עסק צריך לדעת לפחות את הבסיס של כתיבה שיווקית. 

בפוסט הזה סיכמתי כמה טיפים שיעזרו לכם.

אז בואו ניגש לעניין:

1. מחקר

לפני שאתם ניגשים לכתוב, תבינו מי הלקוח האידיאי שלכם. מה הוא רוצה להשיג? ממה הוא מפחד? מה הוא עשה עד עכשיו? 
בשביל מחקר שוק אפקטיבי אני ממליץ להיכנס לאמזון ולחפש ספרים בנישה שלכם. גם בתיאור של הספר וגם בביקורות אתם תמצאו הרבה מידע שאפשר להשתמש בו.

2. תבטאו את האישיות שלכם דרך הכתיבה

הרבה אנשים פונים אליי ושואלים אם אני עושה כתיבת תוכן עבור עסקים ואני תמיד אומר בתשובה שאני לא מאמין שאני צריך לעשות את זה כי לכל בעל עסק יש את הקול שלו. אם אני אכתוב תוכן – זה לא יראה כאילו הוא כתב את זה. לא תהיה שם אישיות. 
חשוב מאוד שתבטאו את האישיות שלכם בכתיבה. אם יש סלנג מסויים שאתם משתמשים בו במציאות, אל תתביישו לכתוב גם בצורה הזאת. לא הכל חייב להיות "מקצועי". 

3. תשקיעו בכותרת 

הדבר הראשון שאנשים קוראים זה את הכותרת שלכם. אם היא לא הייתה מספיק מושכת – אנשים לא יקראו את הפוסט שלכם. 

4. אל תשתמשו במונחים טכניים

אלא אם כן אתם פונים לקהל של מהנדסים או משהו כזה… הקופי שלכם צריך להיות הכי פשוט שיש, שכל ילד יכול להבין אותו.
להשתמש במונחים הכי פשוטים שיש ולהיות כמה שפחות טכני. 

5. אל תנסו ליצור ביקוש, תספקו אותו

לפי שאתם מתחילים לכתוב, תבינו מה הקהל שלכם רוצים ותנו להם את זה.
בגלל זה חשוב לעשות מחקר לפני ולהבין מה הם רוצים.

6. תספרו סיפורים 

סיפורים זה תמיד יהיה סוג הקופי הכי חזק. אנשים מתחברים לסיפורים ואוהבים לקרוא אותם.
תלמדו איך לכתוב סיפורים ותשתמשו בזה בשיווק שלכם.

7. תהפכו את הקופי לנעים לקריאה

יש אנשים שכותבים את הכל בפסקה אחת, ומי באמת יכול לקרוא דברים כאלה?

לעומת זאת, יש גם כאלה שאחרי כל 4 מילים יורדים שורה, וגם את זה אני לא מבין. זה פשוט נראה מוזר.

תקפידו על סימני פיסוק, רווחים, פשוט שהכל יהיה מסודר ונעים לקריאה.

8. תתרכזו בתועלות, לא במאפיינים

אנשים רוצים את המוצר שלכם, הם רוצים את מה שהוא יכול להביא להם.

למשל:

מאפיין – קבוצת פייסבוק פרטית.
תועלת – תמיכה וליווי כדי שתגיע למטרות שלך יותר מהר ותקבל מענה על שאלות. 

9. תשאלו שאלות שגורמות לקורא להגיד כן

למשל: "מנסה להוריד במשקל כבר תקופה ולא מצליח?"

אם הוא קרא את זה ואמר לעצמו כן, רוב הסיכויים שהוא יביע עניין בתוכן שלכם וימשיך לקרוא.

10. תראו תוצאות שלכם 

אין משהו שעובד יותר טוב מלהציג תוצאות. עזרתם ללקוח מסויים להשיג את המטרה שלו? תכניסו את זה בפוסטים שלכם. ואם יש תמונות להוכיח את זה – הרבה יותר טוב.

11. ספציפיות

מה יותר אמין – "עזרתי ל312 אנשים להשיג את התוצאות שלהם" 
או "עזרתי למאות אנשים להשיג את התוצאות שלהם"?

ככל שתהיו יותר ספציפיים במספרים שלכם – ככה זה יראה יותר אמין.

12. תבססו סמכות

לכמה אנשים עזרתם?
האם הופעתם בכתבה\בטלוויזיה?
האם עבדתם עם אנשים מוכרים בתעשייה?

כל דבר שיכול לבנות לכם סמכות – תציינו את זה בקופי.

13. תנו ערך

בסופו של דבר – גם אם תהיו הקופירייטרים הכי טובים בעולם, זה לא יעזור אם לא תדעו לתת ערך. תנו ערך, תנו מידע טוב, תעזרו לאנשים, ואנשים יבואו לשלם לכם.

14. קריאה לפעולה

הקריאה לפעולה שלכם צריך להיות 2 דברים:
1. ברורה
2. בעלת ערך

זה צריך להיות פשוט מאוד – להגיד להם איפה ללחוץ ומה לעשות.
וזה צריך לתת להם ערך אמיתי. האם זה שיחת ייעוץ בחינם? קורס דיגיטלי? מה זה כולל?
זה צריך להיות משהו ששווה להם להשקיע את הזמן שלהם.


זהו להיום 🙂 מוזמנים לשאול שאלות למטה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט