סוגי קמפיינים בפייסבוק

לכל בית עסק וחברה קיימים על גבי ה"פייסבוק" מספר סוגים של קמפיינים. ניתן לחלק את אותם קמפיינים לשלושה סוגים עיקריים – העלאת מודעות, העלאה והגברת מעורבות ברשת החברתית וקמפיין המרות.

צילום: מאגר תמונות 123RF

קמפיין העלאת מודעות

קמפיין העלאת מודעות ב"פייסבוק", המוכר גם בשם Brand Awareness, מהווה קמפיין שמטרתו העיקרית היא בחשיפת המותג שלנו לקהל הרחב. חשיפה שיש בה להביא לכך שאותו מותג יתגלה על ידי גולשים רבים ובכך אותם גולשים יוכלו לזכות להיכרות ראשונה, חיובית ומהנה. באופן טבעי מדובר בקמפיין שמתאים יותר לבתי עסק, חברות ומותגים חדשים אותם נרצה בראש ובראשונה לחשוף לכמה שיותר אנשים.

אחד מהיתרונות הבולטים של קמפיין זה נוגע לעלויות הנמוכות שלו. עבור בתי עסק קטנים ובינוניים מדובר על האפשרות לשלב תקציב פרסום נמוך תוך היכולת לזכות לחשיפה רחבה וזאת מבלי הצורך להיות פעיל בכל רגע נתון ברשת החברתית.

בתוך קמפיין העלאת מודעות ניתן אף לבצע פעילות של "הגעה" – Reach. פעילות זאת מאפשרת בעצם לחשוף את העסק שלנו לקהל רחב שנמצא פיזית ברדיוס הקרוב לו. על פניו, חשיפת העסק לקהל לקוחות שנמצא קרוב אלינו אמור לתרום לכך שיותר לקוחות יגיעו דווקא אלינו. ניסיון העבר מראה שביצוע פעילות זו יכולה להיות רלוונטית לעסקים מסוימים בהם יש משמעות לנושא המרחק, דוגמת הצורך המיידי במנעולן שיגיע במהרה לנקודה מסוימת בכדי להעניק שירות, כשלמרחק שהמנעולן נמצא מאיתנו כמובן משמעות רבה.


קמפיין העלאה והגברת מעורבות

קמפיין ה-Engagement הינו קמפיין עם מבט למטרות רחבות יותר. במסגרת קמפיין זה נשאף שכמה שיותר גולשים יעשו "לייק" לדף העסקי שלנו, יפרסמו בו פוסטים ויגיבו לפוסטים שאנו או גולשים אחרים מעלים. כאן בעצם שאיפתנו היא ביצירת מעורבות רבה יותר בקרב אותם גולשים באותו דף העסקי.

היכולת ליצור מעורבות של הגולשים בדף העסקי אמורה לחזק ולבסס את מערכת היחסים עם קהל לקוחותינו, בתקווה שזו תוביל למערכת יחסים ארוכת טווח. חשוב כמובן להכיר שלא כל גולש מעורב בדף העסקי שלנו יהפוך להיות לקוח בסופו של תהליך.

הפעילות הגועשת שתיווצר באתר תאפשר לנו להביע את היכולות שלנו כבית עסק, בין אם מדובר על המוצרים אותם אנו מוכרים ובין אם בשירות אותו אנו מעניקים. לצד אלו, אותה מעורבות תוביל גם לקוחות קיימים שיבחרו להיות מעורבים גם כן, כשלא פעם הם "יגנו" על המוצר והשירות שלנו, יקדמו אותו וידעו לומר מה מייחד אותו לעומת המתחרים.

אחד הכלים במסגרת קמפיין העלאה והגברת המודעות כולל בתוכו את האפשרות בהעלאה של תכני וידאו. לתכני הוידאו פוטנציאל של מאות ואלפי צפיות. חשוב שקטעי הוידאו יהיו קצרים וממוקדים ולא יעלו על משך זמן של מעל שלוש דקות, כשב"פייסבוק" ממליצים על קטעי וידאו של עד 15 שניות.


קמפיין המרות

אם יש קמפיין אותו ניתן להגדיר שממש עובד עבורנו מדובר בקמפיין המרות – Conversions. במסגרת קמפיין זה ניתן בעצם לאסוף "לידים" שמתוכם ניתן בעצם לבצע מכירה ישירה מול לקוח דרך הטלפון או בכל אמצעי אחר.

במסגרת קמפיין המרות חשוב ליצור דף נחיתה ב"פייסבוק" או דף מכירה באתר האינטרנט שלנו אליו יוכלו הגולשים להגיע בקלות ונוחות. באותם דפים הופכים בעצם אותם גולשים ל"ליד" – לקוח פוטנציאלי שמשאיר פרטים על מנת שנחזור אליו עם פרטים נוספים לגבי המוצר או השירות שלנו ובתוכו גם הצעת מחיר.

קמפיין ההמרות מהווה קמפיין מורכב הרבה יותר שבו חשוב לגייס חברה המתמחה בקידום עסקים ב"פייסבוק". כאן חשוב לבצע טרגוט נכון ומדויק של קהל היעד, ליצור הודעה מושכת הן ויזואלית והן מבחינת התוכן, שילוב מהוקצע של תמונה ובעצם להתייחס לכל אלמנט כפי שהדבר נעשה בקמפיין פרסומי רחב בערוצי תקשורת מסורתיים יותר.

קמפיין פייסבוק המיועד לחנויות וירטואליות

סוג נוסף של קמפיין שחשוב להכיר נוגע לבתי עסק וחברות שהקימו עם השנים חנות אינטרנטית שדרכה ניתן לבצע רכישה של מוצרים באופן קל ומהיר באמצעות אותו "סל קניות" וירטואלי.

הקמפיין ש"פייסבוק" מציע לאותם עסקים נקרא בעצם קמפיין "מכירת קטלוג" – Catalog Sales. קמפיין המאפשר לנו לפרסם מודעות ייעודיות אך ורק לגולשים שכבר ביקרו בחנות הווירטואלית שלנו, מילאו את עגלת הקניות אך לא הביאו עצמם להשלים את הרכישה. אותן מודעות, להן ייחשפו ממלאי העגלות, יעודדו אותם לבצע סיום של הרכישה ובכך להגדיל כמות הלקוחות שלנו.


רוצים לדעת עוד?
מחפשים קמפיין מתקדם ומדויק ברשתות החברתיות?
השאירו לנו פרטים ואנחנו כבר חוזרים!

    שם מלא

    טלפון

    מייל

    הודעה