מה עדיף פרסום אורגני או ממומן ברשתות החברתיות?

בתי עסק וחברות רבות רואות ברשתות החברתיות, ובראשון רשת הפייסבוק, את המוקד העיקרי לפרסום, התרחבות והגעה ללקוחות נוספים. חלקן מאמינות כי ביצוע של פרסום וקידום אורגני יטיב עימן כשאחרות מפנות תקציבים רחבים יותר עבור פרסום ממומן.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos

המרכזי עבור הפרסום שלהם, ניתן כמובן לפנות לנתונים שנאספו בשנים האחרונות. נתונים המצביעים עד כמה כוחן של הרשתות החברתיות ברחבי העולם ובישראל הפך משמעותי ובולט עבור כל מי שנמצא במרחב הדיגיטלי.

עלי פי נתונים שנאספו על ידי אתר האינטרנט hubspot שלושת הרשתות החברתיות המובילות והנפוצות לשיווק לשנת 2020 היו פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר, כשקצב הפרסום בהן היה בממוצע כשלוש עד ארבע פעמים בשבוע.

ברמה הכמותית אתר האינטרנט we are social מבציע על יותר מארבע מיליארד גולשים המשתמשים ברשתות החברתיות בכל יום, כשהם בעצם מהווים יותר מ-50% מכלל אוכלוסיית העולם. אותם גולשים נמצאים בממוצע כ-15% משעות בהן הם ערים – כשעתיים וחצי שעות בממוצע בכל יום. דו"ח האינטרנט שפרסמה חברת בזק לשנת 2020 מצביע כי בישראל העידו הגולשים כי גלשו ברשתות החברתיות בממוצע מעט יותר משעתיים וחצי ביום.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


פרסום וקידום אורגני ברשתות החברתיות

בנקודות זמן רבות ישנם בתי עסק וחברות קטנות או כאלו בצמיחה אשר בוחרות בראשית דרכן לבצע פרסום וקידום אורגני ברשתות החברתיות – קידום ופרסום "טבעי" שלהם מבלי לשלם לרשתות החברתיות השונות תקציב פרסומי ובו האחרונים יבליטו מודעות פרסום שלכם לגולשים רלוונטיים.

היכולת להגיע למספר רחב של גולשים ולבלוט במרחב הדיגיטלי של פייסבוק ודומיו, באמצעות קידום ופרסום אורגני, מצריך עבודה יומיומית בדף העסקי ובו יצירה של תוכן איכותי ומעניין שיוביל אליו גולשים שהביעו עניין בשירותים והמוצרים שלכם מבלי שהופעלה עליהם איזו "מניפולציה ממומנת".

שאיפתם של בתי עסק וחברות הבוחרות בקידום אורגני היא כי התוכן שיצרו יהפוך להיות כ"אש בשדה קוצים" כשמאות ואלפי גולשים יתחילו לשתפו בפיד שלהם. השיתוף הרחב והאורגני שנעשה על ידי אותם גולשים מביא לחשיפה טבעית של השירותים והמוצרים אותם אתם מוכרים ובכך מאפשרים לעוד גולשים להיחשף ולהכיר אתכם מקרוב.

השיתופים הרבים יוצרים, ברוב המקרים, גם שיח פורה ומעמיק בתגובות. שיח שבו אותם גולשים ששיתפו את התוכן שלכם משווקים ומייצאים אתכם לגולשים חדשים. באותו שיח עולות אף שאלות ותהיות לגבי השירותים והמוצרים אותם אתם מציעים ובכך תהיה גם לכם ההזדמנות להשתתף באותו שיח ולדייק יותר את השירותים והמוצרים שלכם ובכך להבדיל אתכם מהמתחרים ואף להפוך נגישים יותר לקהל שבחוץ.

ביצוע פעולות של פרסום וקידום אורגני ברשת החברתית מאפשר לבתי עסק וחברות לחשוב ולקדם דרכים יצירתיות שונות וחדשניות, כשחלקן אף יוגדרו תחת המושג הרחב של "פרסום ושיווק גרילה" – פרסום המקדם שיטות "גרילה" ייחודיות שאינן שגרתיות ואינן כתובות ב"ספר".

דוגמה לפעילות "גרילה" ברשתות החברתיות של בית עסק וחברה היא באיתור פוסטים ויראליים ברשתות החברתיות, כשבתוכן ניתן להגיב באמצעות העמוד העסקי וליצור בתוך ים התגובות תגובה בולטת שמושכת אליה את שאר המגיבים. אם, למשל, קיים פוסט ויראלי הנוגע לידעה ספורטיבית אודות כדורגלן מפורסם, יכול בית עסק המוכר ביגוד ספורט לצרף תגובה שיש בה להיות רלוונטית לנושא הכתבה תוך "עידוד" הגולשים לבקר באתר שלה.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


פרסום ממומן ברשתות החברתיות

לצד האפשרות בפעילות פרסום וקידום אורגני ברשתות החברתיות, פייסבוק ואחיותיה מאפשרות כיום לבתי עסק וחברות לבחור באפשרות של פרסום ממומן. כאן מדובר בעצם על בתי עסק וחברות המפנות תקציב פרסומי למימון מודעות פרסום בתשלום תוך היכולת "לטרגט" את קהל היעד ברשתות החברתיות שייחשף לאותן מודעות.

עלויות הפרסום הממומן נחשבות לזולות יחסית, הן מצליחות למקד עצמן לקהל היעד שאותו נגדיר וניתן, בכל נקודת זמן, לנסח מחדש ולהתאימן בהתאם לפרמטרים פרסומיים חשובים שלקחנו בחשבון.

בתי עסק וחברות שהצליחו "לטרגט" בצורה נכונה את קהל היעד שלהם, בין את מדובר על פרמטרים של מגדר, גיל, מקצוע, מרחק גאוגרפי ואף קהל יעד בשווקים רחוקים, מצביעים על תוצאות חיוביות בתוך שעות עד ימים. תוצאות המובילות גולשים רבים חדשים המכירים את העסק שלכםם, כשחלק ניכר מהם אף מבצע באתר האינטרנט פעולות רכישה.

בחירה בפרסום ממומן ברשתות החברתיות מהווה בעצם בחירה בפעילות פרסום רחבה יותר ובה התייחסות למספר רחב של אלמנטים שיווקיים שחשוב להכיר. בתי עסק וחברות רבות מגייסות אליהם חברות פרסום ושיווק דיגיטלי להן התמחות בקידום בתי עסק וחברות על גבי הרשתות החברתיות, כשאלו פועלות במסגרת הפרסום הממומן ברשתות החברתיות תוך התייחסותן לפרמטרים הנוגעים לטרגוט הקהל, ניסוח ועיצוב המודעות, שעות פרסום המודעות, שימוש במערכת לניתוב לידים ועוד.


רוצים לדעת עוד?
מחפשים קמפיין מתקדם ומדויק ברשתות החברתיות?
השאירו לנו פרטים ואנחנו כבר חוזרים!

    שם מלא

    טלפון

    מייל

    הודעה