טרגוט בפייסבוק – למצוא את קהל היעד שלך

פרסום בתי עסק וחברות ברשת החברתית "פייסבוק" מאפשר כיום הגעה לקהל היעד באופן מדויק, ישיר ותוך היכולת להרחיב את אותו קהל גם למחוזות שבעבר לא היו נגישים. פרסום ב"פייסבוק" כולל בתוכו תורה רחבה ושלמה של פעילויות, מונחים ושיטות בכדי לבסס לעצמנו פעילות שיווק ופרסום מוצלחת, כשלא פעם זו נעשית על ידי תהליך של ניסוי וטעיה. אחת מהדרכים הנפוצות להגיע אל קהל היעד שלנו בתוך תהליך השיווק והפרסום הוא באמצעות טרגוט של הגולשים.

צילום: מאגר תמונות 123RF

מהו בעצם טרגוט?

המונח "טרגוט" מגיע כמובן מהמילה Targeting, כשכך בעצם אנו מתייחסים לקהל היעד שלנו שנמצא ופעיל באותה רשת חברתית.

"פייסבוק" מאפשרת לנו בעצם להגדיר באופן מדויק מי יהיה קהל הגולשים שייחשף לפרסומים שלנו. היכולת להגדיר בצורה אידיאלית מי קהל היעד שלנו נעשה תחילה לרוב באופן אינטואיטיבי כשבהמשך יש ונצטרך סיוע של אנשי מקצוע מתחום הפרסום וקידום האתרים להם הידע והניסיון למצות ולהגדיר לכל בית עסק וחברה מיהו בדיוק קהל היעד שלהן.

כיצד בעצם פייסבוק יודע לאפיין כל גולש?

כפי שרבים יודעים ל"פייסבוק" היכולת לנתח את פעילותו של גולש באתר שלה ובכך לקבוע מהם תחומי העניין שלו. הגדרת תחומי העניין של כל גולש מאפשרת בעצם לכל בית עסק וחברות "לטרגט" את אותם גולשים שתחומי העניין שלהם נוגעים כמובן למוצר או השירות אותו הם מפרסמים ברשת החברתית.

תחומי העניין ב"פייסבוק" אליהם נחשפים מיליונים של גולשים נוגעים כמובן לכל תחום אפשרי, בין אם מדובר על תחום האופנה, מוזיקה, קולנוע, כלכלה, אוכל, ספורט, מוצרי אלקטרוניקה, צבא ועוד.

פילוח

הפילוח, המוכר כ-Segmentation מהווה בעצם את הפעולה הבסיסית ביותר המוכרת כטרגוט ב"פייסבוק".

אותו פילוח בעצם מאפשר לנו לקבוע מי ייחשף למודעות הפרסומיות שלנו בהתאם למינו, גילו, תחומי עניין ופרמטרים נוספים. מדובר בעצם על טרגוט ראשוני "גס" שאמור "להדק" יותר את קהל היעד שלך להיחשף למוצרים והשירותים שלך.


שיווק מחדש

שיווק מחדש, המוכר גם כרימרקטינג – Remarketing, הינו אחד מהכלים היותר יעילים שקיימים בכל הנוגע לטרטוג הקהל שלנו. כלי זה בעצם מאפשר להציג לגולשים פרסום שלנו וזאת לאחר שאותו כלי זיהה כי אותם גולשים ביקרו באתר האינטרנט שלנו.

שימוש ב"רימרקטינג" נעשה באמצעות שתילת קוד המוכר כ"פיקסל" באתר האינטרנט שלנו. כך, כל גולש שמבקר באתר שלנו ולו גם פרופיל ב"פייסבוק" יזכה לראות בהמשך פרסומים באותה רשת חברתית כהמשך לגלישתו באתר.

התנהגויות

כלי פילוח זה חשוב להכיר ולעשות שימוש נבון. כלי ההתנהגויות – Behaviors מאפשר לנו לפלח את קהל היעד שלנו גם באמצעות ימים ייחודים לאורך השנה – בין אם מדובר על ימי הולדת, ימי נישואין, אירועים משפחתיים ועוד. פילוח ההתנהגויות יכול להתבסס אף על סוג הטלפון הנייד של הגולש, רכישות שביצע בעבר במרחב הדיגיטלי ועוד.

זיהוי וסימון קהל מעורב

ביצוע טרגוט נכון אמור להוביל בתוך זמן קצר לפעילות רחבה יותר בדף העסקי שלנו ב"פייסבוק". פעילות שתוביל לכך שחלק ניכר מהגולשים יהיו מעורבים בצורה כלשהי בעמוד שלכם, בין אם בחרו לשתף פוסט בפיד שלהם או בכך שהגיבו.

אותו קהל שלקח חלק פעיל בדף העסקי שלכם, קהל המוגדר כ-Engagement Audience, הופך להיות בעצם קהל שמולו ניתן לפתח פעילות שיווק חוזרת. כזו שדומה לאותם גולשים שבחרו לבקר באתר אינטרנט שלנו, כשמתוך פעילותם בדף העסקי נוכל לפנות אליהם ולהציע להם מוצר או שירות וזאת בהתאם לפעילות והעניין שגילו.

בתוך אותו קהל מעורב ניתן אף לזהות גולשים שלהם כוח ויכולת לסחוף אחריהם גולשים אחרים. לא פעם יכולים לבקר באתר או בדף העסקי גולשים שעיסוקם כולל חיפוש אחר מוצרים ושירותים איכותיים במרחב הדיגיטלי. במקרים ובהם יראו במוצר או השירות שלכם ככזה שיכול לבלוט ולהוביל יש וכדאי למצוא מולם כר לשיתוף פעולה שיוביל את העסק או החברה שלכם לחשיפה רחבה עוד יותר.

דינמיות באפשרויות הטרגוט

ב"פייסבוק" מבינים כי לבתי עסק וחברות רבות ישנו קושי לטרגט במדויק ובפעם הראשונה מי קהל היעד שלהם. אי לכך, מתאפשר לכל בית עסק וחברה בביצוע של A/B Testing. מדובר בעצם על בדיקה המאפשרת לבחון שתי גרסאות של מודעת שיווק ופרסום, כשבהמשך יהיה ניתן לבחור בזו המוצלחת יותר.

שתי גרסאות של מודעת שיווק תאפשר לכם לטרטגט, למשל, מודעה אחת על בסיס גילאים, מין ותחומי עניין ואחת תהיה חשופה, למשל, לקהל יעד שנמצא ברדיוס של שני ק"מ מהחנות או המשרד בו אנו נמצאים דרך קבע.

בדיקות אלו, כאמור, מאפשרות את אותו תהליך של ניסוי וטעייה. תהליך ממנו תוכלו להפוך עם הזמן למטרגטים מדויקים וכאלו שיוכלו להגיעה לקהל היעד הכי רלוונטי.


רוצים לדעת עוד?
מחפשים קמפיין מתקדם ומדויק ברשתות החברתיות?
השאירו לנו פרטים ואנחנו כבר חוזרים!

    שם מלא

    טלפון

    מייל

    הודעה