רימרקטינג, ריטרגטינג – אסטרטגיות מתקדמות לפרסום ממומן בפייסבוק

החלטתם שהגיע הזמן להביא יותר לקוחות לעסק? אין כל ספק כי פרסום ממומן בפייסבוק יכול להיות דרך מעולה לעשות זאת. אם אתם נמצאים בשלב למידת הנושא, בוודאי כבר שמעתם את המונחים "ריטרגטינג" ו"רימרקטינג" ויתכן שתהיתם במה מדובר.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos

ריטרגטינג משמעותו ביצוע מעקב אחר הגולש. רימרקטינג הוא שיווק מחדש לאותו גולש. כלומר, מדובר על העמקת הקשר עם הגולש שכבר התעניין במודעה על ידי המשך הצגתה או הצגה של מודעה חדשה. אלו אסטרטגיות מתקדמות וחשובות כשמדובר על פרסום באינטרנט.

חשיבות המשכיות החשיפה של העסק

מהצד של הגולש, כשהוא נתקל במודעה בפעם הראשונה, יכול להיות שהוא יביע עניין כי התוכן שלה רלוונטי מבחינתו. אך אם הוא לא מכיר את העסק או את הפרטים לעומק, הוא ככל הנראה ימשיך בענייניו ולא יתעמק יותר מדי בהצעה שמוצעת לו ובוודאי שלא יהיה מוכן למכור.

מבחינת הגולש מדובר לרוב בעסק זר לחלוטין ולכן עד שהוא לא ירגיש שהוא בוטח בהצעה, לא יקרה דבר. הרגשת ביטחון מושגת באמצעות היכרות מעמיקה יותר עם העסק ועם ההצעה. היא מושגת כמובן גם דרך מודעה איכותית, תמונה מרשימה (או וידאו) ומסר שנוגע לגולש, אך גם מודעה מעולה לא תמיד תספיק כדי שהגולש יסמוך על העסק.

היכרות היא אחד הקריטריונים החשובים להצלחת הקמפיין והיא מושגת באמצעות חשיפה רבה לעסק. ככל שהגולש נחשף לעסק, כך הוא מרגיש היכרות איתו. ככל שההיכרות מעמיקה יותר כך לגולש קל יותר להשאיר פרטים ולקבל החלטה חיובית בנוגע לרכישה.

צילום: מאגר תמונות Depositphotos


כיצד נראה ריטרגטינג ורימרקטינג

לאחר שברור כי ישנה חשיבות לחשיפה לעסק פעמים רבות לצורך המרה, עולה השאלה כיצד אפשר לחשוף את אותו גולש פעמים נוספות. לשם כך יש לבצע מספר פעולות כבר בשלב הקמת הקמפיין. בעת ההקמה מציע פייסבוק קוד אותו יש להטמיע באתר וזאת כדי לזהות את האנשים שנכנסו אליו. הקוד נקרא גם עוגייה (Cookie) והיא ממשיכה לעקוב אחר הגולש, גם לאחר שהוא עזב את האתר.

העוגייה מזהה את הגולש כמי שהתעניין בנושא ואומרת לפייסבוק (או לכלי פרסום אחרים אם הם בשימוש) להמשיך לפרסם לאותו גולש. כיוון שפייסבוק היא קודם כל רשת חברתית והגולשים לא מחפשים דרכה מה לקנות, הפרסומות מופיעות בפיד, תוך כדי גלילה. לכן, פרסום ריטרגטינג או רימרקטינג מזכיר לגולש שהוא התעניין במוצר, בשירות או בעסק. קמפיין זה מוביל לתוצאות טובות יותר ממספר סיבות:

• החשיפה של העסק מדויקת – גולשים שכבר התעניינו בתחום יקבלו עוד פרסומות ויחשפו למה שכבר מעניין אותם.

• עליה בהמרות – כתבנו כי יש צורך בחשיפה מתמדת כדי להגיע להמרות וחשיפה יחידה עלולה לפספס לקוחות רבים.

• פרסום רוחבי יעיל – אפשר לשלב בין פרסום ממומן בפייסבוק לפרסומים בפלטפורמות אחרות ולהשתמש במידע בצורה היעילה ביותר.

לנהל בחוכמה קמפיין ריטרגטינג ורימרקטינג

קוד העוגייה של פייסבוק זמין לכל מי שיוצר קמפיין. ניתן לבצע הטמעה באתר ולהמשיך לעקוב אחר הגולש למשך תקופה ארוכה. השאלה היא האם "רדיפה" אחר הלקוח עם הצעה זהה כל הזמן היא יעילה והתשובה לכך היא שלא ממש. כלים של ריטרגטינג ורימרקטינג יכולים להיות מנוהלים, אך ורק כשהקמפיין מתבצע בצורה הנכונה.

הדבר הראשון שיש להחליט עליו הוא עד מתי להמשיך לעקוב אחר הגולשים. אפשר להמשיך לפרסם להם גם 90 יום ויותר, אך לא בטוח שזה יהיה יעיל ויכול להיות שהגולש ירגיש אפילו מטרד מזה שהוא מקבל את אותן פרסומות כל הזמן. מה לגבי גולש שכבר רכש, האם הוא צריך לראות שוב את הפרסום? ממש לא.

בניהול נכון של הקמפיין יקבע לאורך כמה זמן ימשיך הגולש לראות מודעות, באילו תנאים הם יפסיקו (כמו לאחר רכישה) ותהיה סדרה של מודעות אליה ייחשף הגולש. כלומר, מדובר בהרבה יותר מאשר "מרדף" אחר הלקוח הפוטנציאלי.

כדי להשיג יותר לקוחות בעלויות נמוכות, יש צורך בחשיבה הוליסטית אשר מביאה בחשבון את הכלים הטכנולוגיים, צרכי ומטרות העסק וכמובן, הלקוחות. החוכמה היא לנהל את הקמפיין לאורך כל הדרך, לבצע שינויים כשצריך, לראות מהן התוצאות המתקבלות בכל רגע ולהחליט מתי לשנות את הפרסום. אלו האסטרטגיות המתקדמות לפרסום ממומן בפייסבוק.


רוצים לדעת עוד?
מחפשים קמפיין מתקדם ומדויק ברשתות החברתיות?
השאירו לנו פרטים ואנחנו כבר חוזרים!

    שם מלא

    טלפון

    מייל

    הודעה