מגנט לידים – 14 רעיונות לפיתיון כדי לבנות את רשימת התפוצה שלכם

מגנט לידים – 14 רעיונות לפיתיון כדי לבנות את רשימת התפוצה שלכם

קודם כל – מה זה מגנט לידים ומה המטרה שלו?

מגנט לידים זה בעצם תוכן חינמי שאנחנו מייצרים כדי להביא לידים חדשים לרשימת התפוצה שלנו. אני אתן הרבה דוגמאות בפוסט הזה אבל בגדול זה יכול להיות מדריך חינמי, סרטון חינמי וכו'.
רשימת התפוצה – יכולה להיות או במייל או במסנג'ר בוט של פייסבוק. 

איך זה קורה בפועל? הבן אדם מכניס את המייל שלו בדף נחיתה שלכם ואז מקבל את מגנט הלידים.

המטרה של מגנט הלידים היא ליצור מערכת יחסים עם הלקוח הפוטנציאלי שלנו. כמו שלא נבוא לבחורה שאנחנו לא מכירים בבר ונציע לה להתחתן איתנו, ככה אנחנו לא נציע ללקוחות לשלם לנו כסף עוד לפני שנתנו להם ערך. 

מגנט לידים היא בעצם ההתחלה של כל משפך שיווק קלאסי, אפשר להביא את התנועה אליו בחינם דרך פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב (או כל פלטפורמת תוכן אחרת) או שאפשר להריץ מודעה ממומנת בפייסבוק\אינסטגרם ולהביא לידים יותר מהר. (יש לי על זה מספיק מידע בבלוג) 

לאחר שהלידים נמצאו ברשימת התפוצה שלנו תקופה יפה (משתנה בין עסק לעסק, יכול להיות ימים ויכול להיות חודשים), הם ירגישו יותר בנוח לשלם לנו על ההצעות שלנו. 

מה זה מגנט לידים טוב?

1. פותר בעיה אמיתית ללקוח. הרבה אנשים מנסים ליצור מגנט לידים מעפן רק בשביל לקבל את הלידים, אבל הם לא מבינים שכשהלקוח קורא את התוכן שלהם ולא מתרשם, הוא לא כנראה לא ימשיך לקרוא את שאר התכנים. 
2. קל לעיכול – התוכן צריך להיות קצר ולא מפציץ. תזכרו שזאת הפעם הראשונה שהלקוח רואה אתכם, והוא לא יקדיש את מלוא תשומת ליבו בשביל התוכן שלכם. 
3. ספציפי עבור קהל היעד שלכם – מגנט הלידים צריך לדבר בידיוק לקהל יעד שלכם, ולפתור בעיה שאתם יודעים שיש להם. למשל, אני משווק מאמני כושר אז אני מייצר תכנים עבורם. אם הייתי משווק עסקים בפייסבוק בכללי, היה לי קשה מאוד להתאים את התוכן לכולם – כי כל עסק צריך אסטרטגיית שיווק שונה. (למרות שיש דמיון בין חלק מהעסקים) 

איזה סוגים של מגנט לידים קיימים ובמה נוכל להשתמש? 

אשתמש פה בדוגמאות ספציפית למאמני כושר כדי שיהיה יותר ברור אבל כמובן שזה תקף לכל אחד, רק צריך לעשות התאמות.

1. צ'קליסט. למשל – "9 דברים שאתה צריך לדעת לפני שאתה עושה פרסום ממומן". צ'קליסט זאת פשוט רשימה של דברים שאמורים לעזור ללקוח הפוטנציאלי שלכם לעשות משהו.

2. דברים מוכנים – מתכונים, תוכניות אימון, תסריטי מכירה, תבניות העתק הדבק. למשל – "20 תבניות העתק הדבק למודעה מנצחת בפייסבוק". פה אנחנו בעצם נותנים לאנשים אפשרות להעתיק דברים מוכנים שעובדים, ולהתחיל ישר לעבוד. 

3. ערכת כלים. למשל – "9 הכלים שאני משתמש בהם לשיווק דיגיטלי". בעצם סט של תוכנות או דברים שאמורים לעזור לך. 

4. רשימת מקורות. למשל – "20 האתרים שיהפכו אותכם למומחה בתחום התזונה". פה אנחנו בעצם מסכמים לאנשים את המקורות הכי טובים שלנו כדי שיוכלו ללמוד מהם גם. 

5. אקסל מוכן לחישוב של משהו – קלוריות למשל. אפשר ליצור דף אקסל מוכן שכל מה שהלקוח יצטרך לעשות זה להזין את הנתונים שלו ואז יופיעו לו המספרים שהוא צריך. (למשל כמה קלוריות לאכול ביום) 

6. מדריך חינמי בצורת PDF. זה די פשוט – אנחנו אומרים להם צעד צעד מה לעשות. למשל – "איך להקים מודעה בפייסבוק שמביאה לקוחות" 

7. ספר דיגיטלי – eBook. זה סוג של מדריך חינמי על סטרואידים. פה אנחנו באמת רוצים להשקיע בספר יחסית ארוך, ולכסות כמה שיותר נושאים עם הרבה עמודים. 

8. סרטון חינמי או סידרת סרטונים חינמיים. אותו דבר כמו PDF חינמי, רק בצורה של סרטון. אם זה כמה סרטונים, כדאי לשלוח סרטון נוסף כל יום, כדי לתת להם טעימה לעוד, שיכנסו למיילים.

9. וובינר. לרוב וובינר הוא בעצם מצגת של שעה-שעה וחצי בה אנחנו מציגים ערך ובסופו מציגים את ההצעה שלנו. 

10. חלק חינמי ממוצר מוגמר שלכם. למשל – סרטון אחד מתוך הקורס הדיגיטלי, הפרק הראשון של הספר שלכם וכו'.

11. בוחן (QUIZ). דרך נפלאה גם לסנן את הלידים הלא איכותיים, וגם לקבל יותר מידע על הלקוח הפוטנציאלי. כאן אתם יכולים להציע שבסוף הבוחן הלקוח הפוטנציאלי יקבל אבחנה מסויימת, למשל – כמה קלוריות הוא צריך לאכול כדי לרזות.

12. קורס חינמי. למילה "קורס" יש אפקט קצת יותר עוצמתי מסתם "מדריך חינמי" כי זה נראה סוג של יותר יוקרתי לאנשים. אפשר לתת לאנשים סוג של מיני קורס שלנו בחינם, כדי להוביל אותם לדבר הבא.

13. ימי ניסיון בחינם – זה לרוב נפוץ בתוכנות, אבל אני מאמין שאפשר לשלב את זה גם בעסקים אחרים. יש הרבה תוכנות שנותנות שבוע או שבועיים בחינם לפני שאתם צריכים לשלם.

14. קייס סטאדי – מקרה מבחן. פה אתם מציגים לקוח שעזרתם לו להשיג תוצאה רצויה ומספרים איך עשיתם את זה.

באיזה סוגים להשתמש? 
כמה שיותר!

ולמה… זאת תובנה שקיבלתי ממש לאחרונה. 

כל בן אדם, גם אם הוא בתוך קהל היעד שלכם ויש לו אותם בעיות כמו לכולם, יגיב שונה להצעות שונות.
יהיו אנשים שיותר נוח להם לעכל תוכן בוידאו, לכן הם יורידו את הסרטונים שלכם אבל לא יסתכלו בכלל על קבצי הPDF שלכם.

וההפך, יהיו אנשים שיסתכלו רק על קבצי הPDF שלכם, ולא יסתכלו בכלל על הסרטונים. 

וזה הכל, מוזמנים לכתוב לי פידבק או שאלות בתגובות :)ינ

כתיבת תגובה

סגירת תפריט