שיווק בזמן הקורונה – מה עושים? (למאמני כושר)

שיווק בזמן הקורונה – מה עושים? (למאמני כושר)

הרבה מאמני כושר מרגישים תקועים עכשיו, וכמובן שיש לזה סיבה מוצדקת.
אסור לכם לאמן! 

אז כולם עוברים לאימוני אונליין כדי לשמר לקוחות, וזה סבבה.
בפוסט הזה אני רוצה לתת לך את הדגשים שלי על מה שכדאי לעשות, ואפילו איך תוכלו להרוויח כסף בזמן הקורונה, לא רק לשמר לקוחות קיימים. 

אז הטעות הראשונה שמאמני כושר עושים עכשיו, זה שהם מפרסמים סרטוני אונליין כל יום בצורה מפוזרת, מבלי מטרה אמיתית.

עכשיו, זה עובד וזה סבבה, אנשים נהנים, אנשים מתאמנים…
אבל זה לא מסודר מספיק ומבולגן, במיוחד כש99 אחוז מהמאמנים בארץ מפרסמים אימוני בית.

מה אתם כן צריכים לעשות?
אתם צריכים להקליט תוכנית אימונים מסודרת, לערוך אותה בקלילות, ולהציע את זה כ"מגנט לידים" – שאנשים יצטרכו להכניס את המייל שלהם בשביל קבלת התוכנית.

בצורה הזאת אתם תתחילו לבנות רשימת תפוצה שתוכל לשרת אותכם חודשים ושנים קדימה.
כל מי שיגיד לי ש"מיילים לא עובדים יותר", צר לי לבשר שאתם פשוט טועים ובגדול.

מיילים עובדים מעולה, וזה הנכס היחידי שבאמת שלכם. פייסבוק ואינסטגרם יכולים להעיף אתכם בשניה מהפלטפורמה אם לא באתם להם בטוב.

אז תתחילו לאסוף רשימת תפוצה כבר! תדמיינו שכל מי שמתעניין בכושר בעיר שלכם היה ברשימת התפוצה שלכם. אלפי אנשים… האם אתם חושבים שלא יכלתם להפיק מזה רווח?

זה הזמן שלכם לצבור יתרון על כל המתחרים שלכם, שישנים בעמידה.

הנה 2 כתבות בנושא:
איך בונים רשימת תפוצה במייל והופכים אותה לנכס רווחי – https://maxleads.co.il/blog/email-list/
מגנט לידים – 14 רעיונות לפיתיון כדי לבנות את רשימת התפוצה שלכם – https://maxleads.co.il/blog/lead-magnet/

יש דרכים לבנות רשימת תפוצה בחינם, ואפשר גם דרך פרסום ממומן. 
אתם לא חייבים לעשות ממומן בתקופה הזאת, אבל אם יש לכם קצת כסף להשקיע, אני ממליץ.

הדבר השני שרציתי לדבר עליו בכתבה הזאת, זה איך אתם יכולים לגייס לקוחות חדשים עכשיו ולהרוויח כסף.

קורסים דיגיטליים!

קצת על קורסים דיגיטליים – בקורס דיגיטלי אתם בעצם אורזים את הידע שלכם בסידרה של סרטונים ומוכרים את זה במחיר שאתם קובעים. זה יכול לנוע מ47 ש"ח ואפילו עד אלפי שקלים.

בשביל למכור קורסים דיגיטליים, אתם חייבים רשימת תפוצה במייל, ובגלל זה היה לי חשוב לשלב את 2 הנושאים בכתבה אחת. 

אז קודם כל, למה אתה צריכים קורס דיגיטלי בכלל?

1. הכנסה שלא תלויה בזמן ובמקום
2. מוצר נוסף להציע ללקוחות שלכם
3. יכולת להגיע לאנשים שלא בהכרח גרים באיזור שלכם, אלא בכל הארץ או בעולם
4. להחזיר את ההשקעה על הפרסום – בעזרת קורסים דיגיטליים תוכלו להחזיר את ההשקעה על הפרסום בפייסבוק ככה שכל מתאמן שיבוא אליכם פיזית, יהיה רווח נקי

למה שאנשים יקנו ממכם קורסים דיגיטליים?

אנשים מעדיפים לשלם כסף ולחסוך זמן.
יוטיוב זה בלאגן שלם.
מה שהקורס שלכם אמור להציע, זה סדר ותוצאה.
אתם מסכמים להם בידיוק מה שהם צריכים לדעת בשביל להגיע לתוצאה רצויה.

דוגמאות:

Screenshot - 2020-03-26T211005.098

בקורס הזה – 30 ימים לשינוי – כאן אנחנו נותנים לאנשים זמן למדוד את התוצאה.
30 דקות ביום – כאן אנחנו משחקים על הזמן של האנשים.
אנשים רגילים לאימונים של שעה ומעלה וכשאתה בא ואומר להם שב30 דקות אתה יכול להביא להם תוצאות מטורפות, מי לא יקנה?

Screenshot - 2020-03-26T211536.479

גם את הדוגמה הזאת אני אוהב, כי כאן יש התמקדות בקהל היעד!
אתלטים שרוצים להיות יותר גמישים, ולהתאושש יותר טוב מהתחרויות שלהם. 

קורסים דיגיטליים שמוכרים לא סתם ילמדו אותך לעשות כושר.
הם ילמדו אותך בידיוק כל מה שאתה צריך להגיע לתוצאה רצויה כלשהי – חיטוב, מסה, גמישות…
ואם יש התמקדות בקהל יעד ספיצפי – עוד יותר טוב! 

מחירים של קורסים דיגיטליים ומה דרוש כדי למכור אותם

50 – 500 ₪ – אפשר למכור דרך פוסטים בפייסבוק, באינסטגרם, מיילים, קבוצות וואצאפ וכו'. (גם בטלפון אבל לא חובה)

500-4000 ₪ – למכור דרך וובינרים

4000 ₪ ומעלה – דרך וובינר שמפנה לשיחת טלפון, או רק שיחת טלפון. (לרוב במחירים כאלה יהיה גם ליווי אישי ודברים נוספים, זה לא יהיה רק קורס דיגיטלי)

למי אנחנו מוכרים את הקורסים?

אנחנו לא מוכרים את הקורס לקהל חדש שלא מכיר אותנו (דרך מודעות פייסבוק), אלא לקהל שעוקב אחרינו בפלטפורמות השונות: פייסבוק, אינסטגרם, רשימת תפוצה במייל, וואצאפ.

איך אנחנו בונים את הקהל הזה?

1. פרסום אורגני – תוכן בכל הפלטפורמות שציינתי מקודם. עבודה שלוקחת חודשים ושנים.
2. פרסום ממומן – בצורה הזאת אפשר להביא עוקבים מהר מאוד ולמכור להם כבר בימים הראשונים.

איך מוכרים את הקורס לפני שהכנו אותו כדי לחסוך זמן?

 1. עושים הדרכה (וובינר לייב) ובמקום להציע קורס מוכן להציע למי שקונה להעביר את הקורס בלייב (בזום) קבוצתי, ואז להקליט אותו אחרי שסיימתם להעביר את הקורס.
2. להכין גירסה RAW של הקורס – הדרכה אחת ארוכה של שעתיים-שלוש, רק עם עריכות קטנות. אחרי שאנשים קונים, לסדר את הקורס ולהפריד את השיעורים.
3. להקליט רק את ה2-3 שיעורים הראשונים כדי שיהיה לנו מה לתת לנרשמים, ואחרי שהם קונים להקליט את שאר השיעורים.

השיטות הטובות ביותר למכירת הקורסים באופן חודשי

1. שיטת הפרומושן – לתת 3 ימים ובסוף להעלות את המחיר. ניתן לעשות את זה בכל פלטפורמה.
2. שיטת ה"דרך אגב" – רק לרשימות תפוצה במייל. להציע את הקורס בסוף המייל (אפשר לעשות את זה בכל מייל)
3. וובינר לייב (לקורסים יקרים) – לעשות וובינר ובסוף להציע את הקורס עם הצעה מיוחדת רק ליום אחד עד שלושה ימים

אחד הדברים החשובים ביותר במכירה של קורסים זה דחיפות!

המלצות שלי

– 197 ₪ זה המחיר האידיאלי למכור קורסים זולים ללא הרבה מאמץ, לא יקר מדי ולא זול מדי

– כדאי שיהיו לכם הצעות חדשות! כל חודש הצעה חדשה שמדברת על נושא שונה – פעם חיטוב, פעם מסה, פעם תזונה, פעם יוגה, פעם חיזוק הגוף…

אנשים אוהבים דברים חדשים וחשוב לא לשעמם אותם!

– כדאי שיהיו לכם כמה קורסים בכמה מחירים. למשל: קורס אחד ב197, קורס שני ב900 וקורס שלישי עם ליווי ב4000.
ככה תוכלו להציע כמה שיותר הצעות לכמה שיותר אנשים, לפי רמת החום של הקהל.

קורס דיגיטלי זה לא רק קורס דיגיטלי – זה הצעה!

נעשה דוגמה (זה נקרא סולם ערך) :

197 ₪ – חיטוב ב30 יום, 30  דקות כל יום – קורס פשוט רק עם סרטוני אונליין

900 ₪ – חיטוב ב30 יום, 30 דקות כל יום + שיחת ייעוץ של שעה + קבוצת פייסבוק לתמיכה ושאלות

4000 ₪ – חיטוב ב30 יום, 30 דקות כל יום + קבוצת פייסבוק לתמיכה ושאלות + ליווי אישי של שיחה בשבוע + תפריט תזונה!

בצורה הזאת אתם הופכים את הקורס להצעה ולא סתם קורס, וגם גובים מחיר גבוה יותר!

מה אתם צריכים בפועל כדי למכור קורס דיגיטלי?

1. קהל עוקבים
2. מערכת לדפי נחיתה ודיוור אלקטרוני (מיילים)
3. חברת סליקה
4. אתר שעליו ישב הקורס

רב מסר זאת פלטפורמה שמספקת גם את הדיוור ודפי הנחיתה, גם מקום לאחסן את הקורס, וגם את הסליקה דרך פייפל (שאם אין לכם אפשר לפתוח בשניות).

בואו נעשה מתמטיקה קצת…

מכירות חודשיות:

30 קורסים ב197 ₪ – 5910 ₪
5 קורסים של 950 ₪ – 4750 ₪
סה"כ: 10,600 ש"ח

איך תוספת של 10K להכנסה החודשית (מהבית) נשמעת לכם?

לא כל אחד יגיע לזה, ויהיו אנשים שגם יכולים להגיע ליותר. 

זה הכל להיום!
כל המידע בפוסט הזה מבוסס על ניסויים בעשרות אלפי שקלים, ככה שכדאי לגזור לשמור 🙂

אם אתם רוצים עזרה נוספת על שיווק בזמן הקורונה, מוזמנים להיכנס ללינק הזה ולקבוע איתי שיחת ייעוץ בחינם – https://wa.me/972509742551 

כתיבת תגובה

סגירת תפריט