סודות השיווק של ביבי – עקרונות שאהבתי מהספר

סודות השיווק של ביבי – עקרונות שאהבתי מהספר

קניתי את הספר "סודות השיווק של ביבי" של דני וידיסלבסקי לפני הטיסה לתאילנד כדי שיהיה לי משהו להעביר איתו את הטיסה.
הספר מצויין. סיימתי אותו בכמה שעות ברצף, ובפוסט הזה אני אסכם את הדברים הראשיים שאהבתי בספר. 
היו הרבה "סודות", אבל לא להכל התחברתי, אז אני אסכם רק את מה שהתחברתי אליו 🙂 

** חשוב לציין – אין לי שום עמדה פוליטית שאני מביע דרך הפוסט הזה, אלא רק עקרונות שאהבתי וסיכמתי כאן בעזרת הספר.

1. המיעוט מנצח

רוב המדינה לא בחרה בביבי, אבל המיעוט שבחר בו גרם לו לנצח. ביבי לא מנסה לרצות את כולם כמו המתחרים שלו, אלא הוא מתרכז בקהל שלו והופך אותם לקהל מעריצים שרוף.
האוהדים שלו כל כך אוהבים אותו שהם מוכנים להשקיע שעות כדי להתווכח על פוליטיקה ולמה ביבי טוב לנו, והשונאים שלו גם ידברו עליו וייתנו לו פרסום בחינם.

בתור בעל עסק – אתה לא צריך לרצות את כולם. אם תנסה לרצות את כולם, אתה לא תרצה אף אחד. תבחר את הקהל שאתה רוצה להתמקד בו, תן לו את הערך הכי גבוה ותן לשונאים להגיד מה שהם רוצים.

2. מסר ברור ופשוט 

ביבי לא מנסה לירות לכל כיוון ולהפוך את עצמו למושיע של ישראל בכל תחום. יש לו מסר אחד פשוט שהוא מעביר בכל קמפיין – שמאל חלש, ימין חזק. הוא הימין וכל מי ששמאלני הוא "בוגד".

בתור בעל עסק – אתה צריך מסר שיבדל אותך, שישדר ללקוח הפוטנציאלי: אני לא כמו כולם. וזה חייב להיות ברור ופשוט. מה אתה עושה ששונה מאחרים?

האם השיטה שלך מיוחדת? האם אתה פונה לקהל יעד ספציפי ועוזר להם לפתור בעיה מסויימת?

למשל אני – עוזר למאמני כושר להביא לקוחות לעסק בעזרת פרסום ממומן. אי אפשר להתבלבל פה יותר מדי.

3. יוזמה או נסיגה

ביבי קובע מה יהיו האירועים, הפרובוקציות והסכסוכים.
אם הוא יפנה ליועץ המשפטי לממשלה שיגן עליו – התקשורת תצטרך לסקר את זה.
אם הוא יגיד שהיועץ המשפטי לממשלה רודף אותו – התקשורת תצטרך לסקר את זה.

ביבי כל הזמן יוזם וקובע על מה ידברו.

בתור בעל עסק – אל תחכה שהדברים יקרו. אל תעקוב אחרי המתחרים שלך כדי לראות מה הם עושים. תתחיל לפרסם ולשווק לפני כולם, לחשוב על הצעות חדשות, שירותים חדשים, תכנים חדשים – ככה שהם יעקבו אחריך.

4. ערוץ הפצה עצמאי

ביבי לא תלוי בערוצי התקשורת, וכדי להעביר את המסרים שלו הוא משתמש ברשתות החברתיות – פייסבוק ואינטסגרם.

בתור בעל עסק – זה אולי לא חדש לכם שאתם צריכים ערוץ הפצה, אבל כן חשוב להבין שאתם רוצים כמה שיותר ערוצי הפצה, כדי שיראו אתכם בכל מקום.

ככל שרואים אתכם יותר ובכמה שיותר מקומות, ככה הסיכוי שלכם להפוך לסמכות בנישה שלכם ולהביא לקוחות עולה.

פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, לינקדאין, בלוג, מייל, וואצאפ, צ'אט בוט. תיכנסו לכל מקום שהקהל שלכם נמצא בו!

5. מגע אישי

לאורך השנים ביבי משתמש במגע אישי. אין תחליף למגע אישי, לא משנה כמה המציאות או הטכנולוגיה יקיפו אותנו. עבודה בשלט רחוק לא תחליף את העבודה בשטח, את המפגש הבלתי אמצעי עם האנשים.

בשיווק – משחקים החושים תפקיד מרכזי. ככל שהלקוח חווה אותך באמצעות יותר חושים, הסיכוי שהוא יבחר בך או יקנה ממך גדול יותר. חוש המישוש הוא לא משהו שאפשר לעשות דרך האינטרנט. כמה שיותר מגע – משמעותו יותר בוחרים, יותר קונים, יותר תוצאות.

בתור בעל עסק – תעשה יותר פגישות, תצא יותר להכיר אנשים, תעשה כנסים!

אני יכול להעיד שכשעשיתי את הכנס הראשון שלי, זה בהחלט הגדיל לי את העסק בצורה משמעותית, כי יש פשוט משהו אחר בלראות אנשים פנים מול פנים. 

6. הוכחה חברתית 

ביבי מבין את הכוח של הוכחה חברתית ולכן הוא משקיע לא מעט זמן וכסף בהגדלת חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם שלו, כדי שיהיו לו הרבה עוקבים, הרבה תגובות, הרבה שיתופים.

אם אתם רוצים ללכת למסעדה, האם תלכו למסעדה ריקה או מלאה? כנראה שלמלאה…

אז בתור בעל עסק – תשקיעו בהוכחה חברתית. תגדילו את כמות העוקבים שלכם בפלטפורמות השונות. תבקשו עדויות מהלקוחות שלכם. תנו לאנשים אחרים לדבר בשמכם.

7. שיווק פחדים

למרות שאני לא אוהב את השיטה הזאת ולא משתמש בה, (לעומת משווקים אחרים שמתים עליה) אני כן חושב ששווה לכתוב עליה כי היא פשוט עובדת, ואולי אם תיישמו את זה בפרופורציה זה יהיה סבבה.

ביבי אוהב להשתמש בפחד של הקהל שלו. הוא אוהב לגרום לאנשים לחשוב שאם הוא ירד מכס המלכות, לא תהיה מדינה.
השמאל ישתלט על המדינה ויתחיל לחלק שטחים, וכו' וכו'.

אז בתור בעל עסק, אתה יכול "לנגן" על הפחד של הלקוח שלך. למשל: ביטוח בריאות.
אתה כנראה לא תצליח למכור ביטוח בריאות אם אתה לא מעביר ללקוח הפוטנציאלי שלך מה יקרה לו אם הוא לא יקנה…

נ.ב

עיקרון שיווק נוסף שדומה לשיווק פחדים זה לדבר על הכאב. לא רק על הפחד העתידי של מה שיכול לקרות, אלא אל הכאב שהם חווים עכשיו. אז אם השירות שלך פותר ללקוח בעיה של זמן (למשל הוא מבזבז 3 שעות על משהו ובעזרת השירות שלך הוא יבזבז רק שעה), תדבר על זה!
ותדבר על מה שהוא יכל לעשות עם הזמן שלו – להיות עם המשפחה, להשקיע יותר בעסק, וכו' וכו'.


8. שיווק 365 

למה כולם זוכרים בעיקר את ביבי? כי ביבי דואג לשווק כל יום, כל השנה, כל השנים.
כמה פוליטיקאים צצים לאיזה מערכת בחירות אחת ואז כולם שוכחים מי הם בכלל?
אותם הפוליטיקאים לא עקביים, אז ברור שישכחו אותם.
ביבי עקבי, הוא חושב לטווח הארוך.

אותו דבר בעסקים… אני רואה כל כך הרבה אנשים שבאים לחודשיים, נותנים פול גז, ואז נעלמים.

אם אתם לא תשווקו כל השנה, מינימום 2-3 פעמים בשבוע (רצוי כל יום), הקהל שלכם יתחיל לשכוח מי אתם.

עקביות!

9. גנב ההצלחות

ביבי אוהב לקחת קרדיט על דברים שקרו לא בהכרח בזכותו, כמו החללית "בראשית" שנשלחה לירח, שזאת הייתה יוזמה פרטית של מהנדסים צעירים.
כמו כן, הוא אוהב לקחת קרדיט על מבצעים צבאיים שהצליחו וככה להכתיר את עצמו כ"מר ביטחון".

בתור בעל עסק – אתה לא חייב להשתמש בשיטה הזאת בחוסר מוסריות. אם אין לך תכנים מקוריים משלך להעלות, תעלה חדשות של הנישה שלך!
אם אתה איש שיווק, תיכנס לבלוגים של שיווק ותחפש עדכונים חדשים, ופשוט תעלה אותם, כל עוד אתה נותן קרדיט.

10. שיווק מצב חירום

אנשים אוהב לדחות החלטות עד שמגיע מצב חירום, עד הרגע האחרון, עד השבוע האחרון של הבחירות, עד ליום הבחירות עצמו, עד לסגירת הקלפיות, עד שכמעט מאוחר מדי.

ביבי יוצר לקהל הבוחרים שלו מצג של מצב חירום, שמשהו רע עומד לקרות, אסון, מצב בלתי הפיך ושחייבים לעשות משהו. חייבים להתאפס מהר ולפעול נכון, ובמילים אחרים – לבחור בביבי.

בתור בעל עסק – אתה יכול להשתמש בעיקרון הזה כדי ליצור מבצעים בהגבלת זמן.
למשל בלאק פריידי שהיה לנו לא מזמן…
אם אנשים יודעים שיש להם 3 ימים לקנות משהו בזול, יהיו בהכרח יותר קניות.

זה הכל 🙂 
היו עוד הרבה עקרונות אבל אני אישית הכי התחברתי לאלה.
מוזמנים לקרוא את הספר ולהנות משאר העקרונות, אולי תתחברו אליהם יותר. (חיפוש פשוט בגוגל אמור למצוא לינק לספר)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט