11 טיפים להכנת מודעות פייסבוק שמחזירות את ההשקעה

11 טיפים להכנת מודעות פייסבוק שמחזירות את ההשקעה

ככל שהעולם מתקדם, ככה מערכות הפרסום (פייסבוק, גוגל וכו') נהיות יותר חכמות והצד הטכני של ה"על איזה כפתורים ללחוץ" נהיה פחות ופחות משמעותי.

מה שתמיד היה משמעותי בשיווק, ועכשיו רק נהיה חזק יותר – זה הקריאייטיב. מה שאנחנו מציגים במודעות – המלל, התמונה, הסרטון, ההצעה. 

אז בפוסט הזה אני רוצה לתת כמה טיפים לקריאייטיב במודעות פייסבוק שאני משתמש בהם לעצמי וללקוחות שלי, כדי שהמודעות שלכם באמת יעבדו ויחזירו לכם את ההשקעה. 

1. המשפט הראשון של המודעה, מטרתו היא לתפוס את תשומת הלב של הקהל שלכם. אנחנו יכולים להשתמש כאן במשפט שממש מיועד לקהל היעד, בלי יותר מדי "טריקים שיווקיים". 
לדוגמה, אם המודעה שלכם מיועדת לחוג ילדים, אז אתם מכוונים להורים. מה שתוכלו לכתוב זה – "הורים, איך אתם רוצים שהילדים שלכם ירגישו ביום-יום?"

עוד אפשרות היא להשתמש במשפט שבאמת תופס את תשומת הלב. לדוגמה, אם אתם סוכנות פרסום שמפרסמת מודעה בשביל בשביל להביא לקוחות אתם יכולים לכתוב משהו כמו "פרסום מסורתי לא עובד יותר". זוהי הצהרה שמעוררת מחלוקת, ותגרום לאנשים לעצור על המודעה שלכם.

2. אנשים לא אוהבים לראות פרסומות. אנחנו נחשפים לאלפי פרסומות בשגרה היום-יומית שלנו ולכן המוח שלנו כבר באופן אוטומטי מתעלם מזה.
לכן, התכנים שעובדים הכי טוב זה תכנים שלא נראים כמו פרסומת. זה אומר סרטונים או תמונות טבעיות מהעסק שלכם.

3. תחשבו עם המוח, ולא עם הרגש. המודעה שתעבוד לכם הכי טוב לא תמיד תהיה עם התמונה או הסרטון, או המלל שחשבתם שיעבוד. לכן, חשוב מאוד לנסות כל מני זוויות – לכתוב סיפורים, לכתוב תכנים שעוזרים לאנשים, לעשות טסט לתמונות ולסרטונים ולראות מה עובד לכם הכי טוב.

4. דחיפות – אחד העקרונות שעובדים הכי טוב בשיווק. צריך לתת לאנשים סיבה לפעול עכשיו, כדי שלא יחכו. אתם יכולים לכתוב שההצעה שלכם מוגבלת רק ל20 אנשים למשל, או שמוגבלת בזמן. 
כמובן שאם זה לא מרגיש לכם בסדר מבחינה אתית, אל תעשו את זה.
(אני באופן אישי לא תמיד משתמש בזה, אלא בעיקר כשיש באמת הגבלה של זמן או מקום)

5. תבדילו בין מאפיינים לתועלות. לאנשים לא מעניין מה כולל המוצר שלכם, מעניין אותם מה הוא יכול להביא להם.
למשל – קבוצת פייסבוק פרטית > תמיכה וליווי עם מענה על שאלות כדי להביא אותך למטרות של יותר מהר.

6. תבינו מה אתם מציעים ולמי אתם מציעים. אם אתם פונים במודעה לקהל קר (קהל שלא מכיר אתכם), האם אתם חושבים שהוא יוציא את הארנק בשביל לשלם לכם? ברור שלא.
לקהל קר אנחנו נרצה להביא ערך בחינם כדי לבנות אמון ורק אז נבקש מהם כסף.
זה יכול להיות מדריך חינמי, אימון בחינם, שיחת ייעוץ בחינם, וכל מני דברים בסגנון הזה.

7. תשתמשו בסיפורים! סיפורים זה מה שתמיד עבד הכי טוב מבחינת קופירייטינג ותמיד יעבוד הכי טוב.
סיפורים שלכם, של לקוחות שלכם, כל דבר שעולה לכם לראש שקשור לעסק.

8. תבססו סמכות במודעה. אם יש להם היסטוריה של אנשים שעזרתם להם, תציינו את זה במודעה. 

9. תשלחו אותם אך ורק למקום אחד מהמודעה – למסנג'ר, דף נחיתה… לאן שאתם לא שולחים אותם, רק מקום אחד! אם תשלחו אותם ליותר ממקום אחד אנשים יתחילו להתבלבל וגם לכם לא יהיה מעקב תקין על התוצאות של המודעה.

10. ההנעה לפעולה שלכם צריכה להיות ברורה. אני קורא לזה "עיקרון ההאכלה בכפית". אנשים לא תמיד ידעו איפה ללחוץ ומה לעשות, אז תגידו להם בידיוק איפה ללחוץ ומה לעשות.
"לחץ כאן" "השאר פרטים כאן"…

11. תבחרו קהל יעד אחד ותתפרו לו מודעה מותאמת אישית. אם יש משהו שלמדתי על בשרי, זה שהכוח הוא בנישה. תחשבו מי קהל היעד הכי טוב שלכם, ותכתוב לו במודעה.
למשל, קהל היעד שלי זה מאמני כושר כי אני משווק מאמני כושר, אז כל מודעה שלי אני כותב באופן מפורש שזה למאמני כושר.
אנשים צריכים להבין בבירור שמה שאתם מציעים מתאים ספציפית אליהם! 

זה הכל להיום, אשמח לשאלות או פידבקים בתגובות 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט